دو کتاب کانون پرورش فکری نامزد جایزه پروین اعتصامی شد


دو کتاب کانون پرورش فکری نامزد جایزه پروین اعتصامی شد

تهران - ایرنا - «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی از تولیدات کانون پرورش فکری نامزد دریافت هشتمین جایزه پروین اعتصامی در بخش ادبیات کودک و نوجوان شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار منتشر شده از سوی کانون و برخی از نویسندگان، کارشناسان و مربیان در دوره‌های مختلف نیز در بین برندگان این جایزه در سال‌های گذشته قرار داشته است.
همچنین «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده عذرا موسوی از نشر مدرسه رمان، «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری از نشر شهرستان ادب و «کاش یکی قصه‌اش را می‌گفت» نوشته شکوه قاسم‌نیا از نشر محراب قلم عنوان سه نامزد دیگر این بخش هستند.
جایزه پروین اعتصامی، جایزه‌ای است ادبی که به صورت دو سالانه به آثار انتشار یافته بانوان در زمینه ادبیات به زبان فارسی در ایران اعطا می‌شود.
داوران بخش ادبیات کودک و نوجوان این جایزه جواد محقق، سوسن طاقدیس و کمال شفیعی هستند که آثار منتشر شده در سال‌های 95 و 96 را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و در نهایت این پنج اثر را به عنوان نامزدهای پایانی این بخش به دبیرخانه معرفی کردند.
جایزه ادبی «پروین اعتصامی» از سال 1383 و با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی بانوان، ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج از کشور، ایجاد پیوند بین ادبیات ملل به ویژه در حوزه جهان اسلام، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده و تقدیر از زنان در عرصه زبان و ادب فارسی همه ساله در سالروز تولد پروین اعتصامی اهدا می‌شود.
متولی برگزاری این رویداد ادبی خانه کتاب ایران به‌ عنوان نهادی مستقل، غیردولتی و غیرانتفاعی است.
مراسم پایانی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی اواخر تیر برگزار می شود.
علمی**1883**1440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید