قبل از حرکت

۱- تحقیق کنید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

در سفرهای کوله گردی ممکن است نکات پیش بینی نشده زیادی رخ دهد اما شما می توانید با مطالعه کتابهای راهنمای سفر اطلاعات مفیدی جهت برنامه ریزی سفرتان بدست آورید. همچنین مطالعه این کتابها به شما انگیزه برنامه ریزی برای سفرهای آینده را می دهد.

۲- به دقت وسیله جمع کنید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

علاوه بر هزینه های بالای مربوط به حمل بار باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که شما کوله خود را در تمام طول سفر روی پشتتان حمل خواهید کرد بنابراین انتخاب و چیدمان وسایلتان باید با دقت صورت گیرد. باید توجه داشته باشید که در طول سفر شما می توانید لباسهای خود را بشویید پس نیازی نیست از هر لباس چند دست همراه خود داشته باشید. همچنین خیلی از لوازم بهداشتی در سفر قابل خریداری هستند پس نیازی نیست در کوله فضای زیادی به آنها اختصاص داده شود. بدین ترتیب شما فضای کافی برای وسایل ضروری خواهید داشت.

نکته دیگری که در این زمینه باید رعایت شود نحوه چیدمان وسایل است. وسایل پرکاربرد مانند عینک آفتابی قاعدتا باید بالای کوله قرار گیرند تا دسترسی به آنها سخت نباشد. اما اقلام بزرگ و غیر ضروری مانند لباس و کفش را می توان در انتهای کوله قرار داد.

۳- از قبل رزرو کنیم یا نکنیم مسئله این است.

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

جواب سوال این است، بستگی به طول مدت سفر شما دارد. اگر شما برای یک مدت کوتاه (کمتر از دو ماه) به سفر می روید قطعاً به برنامه ریزی با حساسیت و دقت بیشتری نیاز دارید در این صورت رزرو کردن بلیط ها و محل های اقامت به شما کمک می کند که کمال استفاده را از زمان کوتاه تان داشته باشید. از طرفی اگر تمام بلیط ها و اقامتگاه ها را از قبل رزرو کرده باشید امکان ماجراجویی را از خود خواهید گرفت. شاید بهتر باشد یک یا دو یا نهایتا سه مقصد را از قبل مشخص کرده و رزرو های لازم را انجام دهید و برای بقیه زمان سفر این شانس را به خود بدهید که کمی ماجراجویی داشته باشید.

در طول سفر

۴- جاذبه های توریستی را رایگان ببینید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

وقتی در سفر هستید ممکن است متوجه شوید که پول هایتان زودتر از پیش بینی شما تمام شده است. برای جلوگیری از این اتفاق راهکارهایی وجود دارد. یکی از آنها این است که هنگام بازدید از جاذبه های توریستی که آرزوی دیدنشان را داشتید شماره دانشجویی خود را ارائه دهید در این صورت حتما تخفیف خوبی خواهید گرفت در برخی از موارد هم بازدید شما رایگان خواهد شد. همچنین به سایتهای مربوط به تخفیفات دانشجویی سر بزنید. Facebook آنها را نیز بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که بازدید از برخی از امکان دیدنی و توریستی در بعضی از روزها و ساعتها رایگان می باشد.

۵- خوردن غذای خیابانی = صرفه جویی در هزینه ها

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

شما در سفرتان به مکان های زیادی خواهید رفت و قاعدتا قصد دارید چیزهای جدید را امتحان کنید. این موضوع ممکن است با بودجه سفر شما همخوانی نداشته باشد. به طور مثال درست است که شما دوست دارید هر روز در بهترین رستوران ها غذا بخورید اما این موضوع باعث صرف هزینه زیادی خواهد شد. پس بهتر است در هر مقصد یک وعده غذای خوب در یک رستوران عالی میل کنید و برای بقیه وعده ها غذاهای خیابانی را امتحان کنید و یا از سوپرمارکتهای محلی مواد غذایی لازم را تهیه کرده و در اقامتگاه خود آشپزی کنید که راه خوبی برای صحبت کردن با مسافران دیگر است.

۶- در مسافتهای طولانی وقت را هدر ندهید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

در مسافت های طولانی در قطار وقت فراوان دارید تا خاطره جالبی از سفر خود بسازید. اگر شخص کنار دستی شما خوش مشرب است با او صحبت کنید. اگر از افراد بومی هستند در مورد مقصد خود از ایشان اطلاعات و توصیه های لازم را بگیرید. اگر نه به اطراف نگاه کنید یا از برنامه هایی که دارید در سفر یادداشت بردارید حتی می توانید لحظاتی که در سفر گذرانده اید را روی کاغذ بیاورید.

۷- با مردم صحبت کنید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

اغلب مسافران که از جاهای مختلف آمده اند با هم در مورد نحوه سفر کردنشان و یا کشور خود صحبت می کنند اما این گفتگو هیچ کمکی به آنها در شناخت مکانی که به آن سفر کرده اند همچنین فرهنگ و زبان آنجا نمی کند. در مقابل اگر مسافران با مردم بومی هم کلام شوند اطلاعات خوبی در مورد رستورانها و هتل های ارزان و جاذبه های مختلف و کمتر شناخته شده آن شهر به دست می آورند با زمان و فرهنگ آنها بیشتر آشنا می شوند و سفر خود را متفاوت و خاطره انگیز می سازند.

۸- بیشترین استفاده را از اقامت خود در یک مقصد داشته باشید.

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

شما زمان زیادی را در قطار و اتوبوس خواهید گذراند. وقتی به مقصد رسیدید سعی کنید از زمان باقی مانده نهایت استفاده را کنید. از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید در خیابان ها قدم بزنید. با این روش چیزهایی کشف خواهید کرد که تا به حال ندیده اید مانند نقاشی های خیابانی، سمساری ها و کافه های جذاب. یا دوچرخه کرایه کنید و به حومه شهر بروید. خلاصه اینکه تا قبل از ترک این مکان از تمام فرصت خود برای دیدن و شناخت آن استفاده کنید.

پس از بازگشت

۹- حوصله مردم را سر نبرید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

درست است که شما در سفر بوده‌اید و تجربه های جالب و هیجان انگیزی داشته‌اید اما برای اطرافیانتان بازدید از عکس های سفرتان که احتمالاً در صفحه های مجازیتان منتشر کرده اید کافیست. وقتی در مورد سفرتان از شما سوال می شود کافیست بگویید ممنون سفر خوبی بود. در نهایت به گفتن یک حکایت کوتاه بسنده کنید اگر آنها بخواهند بیشتر بدانند حتما از شما می پرسند.

۱۰-خاطرات خود را ثبت کنید

10 توصیه و ترفند سفرهای کوله گردی

شما از سفر خود یادگاری های زیادی خواهید آورد پس چرا آنها را به صورت یک مجموعه در نیاورید. شما حتی می توانید با عکسهایی که گرفته اید یک ویدئو بسازید و یک آهنگ روی آن بگذارید و بدین ترتیب خاطرات سفر خود را ماندگار خواهید کرد.