50 گفتمان دینی تابستان امسال در سردشت برگزار می شود


50 گفتمان دینی تابستان امسال در سردشت برگزار می شود

ارومیه – مسئول اداره تبلیغات اسلامی سردشت گفت: در طول تابستان تعداد 50 گفتمان دینی با موضوعات مختلف برای جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مرتضی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر این گفتمان های دینی با محوریت آسیب های اجتماعی در طول سه ماهه تابستان امسال برگزار می شود افزود: این گفتمان های دینی با همکاری موسسات، کانون ها و خانه های قرآنی این شهرستان با حضور خانواده و نیز اقشار تاثیرگذار جامعه برگزار می شود.

وی ادامه داد: اعتیاد، طلاق، سواد رسانه ای، آسیب ها و نحوه استفاده از فضای مجازی به همراه تربیت فرزندان از مهمترین موضوعات این گفتمان های دینی است.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این گفتمان ها ساعت ها کار کارشناسی انجام شده تا موضوعات مبتنی بر نیاز و سلیقه نوجوانان و جوانان دانش آموز بوده و هم برای پسران و هم برای دختران جذاب و مفید باشد.

امینی آذر تصریح کرد: از عمده ترین وظایف گفتمان های دینی مطالعه و بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی جوانان و تهیه ی طرح ها و برنامه های مربوط به جوانان است، پاسخ گویی حضوری به سؤالات و شبهات ذهنی و نیازهای فکری نسل جوان، تقویت هویت دینی و تعمیق آگاهی ها و باورها اعتقادی و دینی نسل جوان، همچنین دست یابی به مهارت هایی که جوانان بتوانند زندگی روزمره خود را به طرزی صحیح مدیریت کنند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی سردشت از برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی دانش آموزی به همت اداره ی تبلیغات اسلامی سردشت نیز خبر داد و افزود: کلاس های طرح اوقات فراغت تابستانی به همت اداره ی تبلیغات اسلامی سردشت و به منظور پر کردن بهینه ی اوقات فراغت دانش آموزان و آشنایی آنها با مبانی اسلامی و انقلابی، با حضور جمعی از نوجوانان، جوانان و دانش آموزان، در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام بیگی بیان داشت: دوره‌ ی جوانی یکی‌ از دلپذیرترین‌ جلوه‌های‌ زندگی‌ و شورانگیزترین‌ عرصه‌ ی حیات‌ آدمی‌ است‌ف در این‌ دوران‌ که‌ لطافت‌ احساس‌، ظرافت‌ عاطفه‌، رقت‌ قلب‌، طغیان‌ غریزه‌ و نوزایی‌ اندیشه‌ به‌ اوج‌می‌رسد، فرد آماده‌ ی ورود مسئولانه‌ به‌ عرصه‌های‌ زندگی‌ اجتماعی‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا ضروری‌ است‌ که‌ از هدف‌ و برنامه‌ای‌ معین‌، دانش‌ و بصیرتی‌ ژرف‌، ایمان‌ و اراده‌ای‌ استوار برخوردار باشد افزود: اوقات فراغت یکی از سرمایه های ارزشمند و گنج های نهان است به شرط آنکه توانایی بهره گیری و استفاده ی موثر و مطلوب از این گنج را با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و جوانب آن در نظر داشته باشیم.

کد خبر 4339223

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم