کتاب دهم؛ «پنجره چوبی»/ عشق، یک مفهوم سانتی مانتال نیست؛ روایتی از یک عاشقانه انقلابی را در این کتاب بخوانید!


کتاب دهم؛ «پنجره چوبی»/ عشق، یک مفهوم سانتی مانتال نیست؛ روایتی از یک عاشقانه انقلابی را در این کتاب بخوانید!

رمان«پنجره چوبی» داستان عاشقی است. عاشقی که در کوران حوادث پخته می‌شود. قصه عاشقی دختری که عاشق جوان مبارز انقلابی می‌شود و این عاشقی او را نه به کنار ساحل دریا می‌کشاند و نه زیر آلاچیق‌های وسط جنگل‌های شمال برای خلق یک عاشقیِ فانتزی! بلکه او را به وسط میدان مبارزه، انقلاب، جنگ، خون و قیام می‌کشد! بعضی ها تا عاشقی به اینجا می‌کشد پا پس می‌کشند!...

گروه فرهنگ - رجانیوز: از آنجا که قرار بود هر دوشنبه و پنج شنبه به معرفی یک کتاب خواندنی به مخاطبان اهل کتاب بپردازیم دردهمین گام از این طرح، به معرفی کتاب «پنجره چوبی» اثر فهیمه پرورش منتشر شده توسط نشر کتابستان معرفت به آن خواهیم پرداخت.

ماجرای «پنجره چوبی» یک عاشقانه انقلابی است. یک عشق و عاشقی وسط حادثه! دل و دلبری در وسط میدان جنگ!

عشق یک مفهوم سانتی مانتال نیست. الزاما برای عاشق شدن و عاشق بودن قرار نیست یک آدم احساساتی صرف باشیم که همیشه عقلش تابع احساساتش باشد. همیشه قرار نیست تصویرعشق، در ساحل دریا و دست در دست معشوق قدم زنان روی ماسه‌های ساحل تعریف شود! تصویر عاشقی همیشه و تنها این نیست که در خیابان‌های شهر شب‌گردی کرد و سیگار ماربرو به دست برای معشوق غزل سرایی کرد یا آهنگ ابی گوش داد!

اساسا آدم‌های احساساتی عاشق نمی‌شوند که حس عاشقی پیدا میکنند! چون احساساتی هستند و همواره احساسات آنها در جوشش است گمان می‌کنند عاشق شده‌اند! اما بر عکس تصورات، عشق رابطه مستقیمی با عقل دارد. هرچه معرفت و شناخت ما از موجودی بالاتر رفت به تناسب همان معرفت و شناخت نسبت به آن عشق می‌ورزیم یا متنفر می‌شویم! عاشقی بدون شناخت، توهمی بیش نیست و سکون آن نشان از بی هویتی آن دارد چرا که عقل را با آن ارتباطی نیست!

به همین جهت کوران حوادث می‌تواند محل تشخیص عشق سره از ناسره باشد. عاشقی را در کوران حوادث تجربه کنید! اما نه حوادث متهورانه و مصنوعی که حوادث حقیقی و طبیعی!

رمان«پنجره چوبی» داستان عاشقی است. عاشقی که در کوران حوادث پخته می‌شود. قصه عاشقی دختری که عاشق جوان مبارز انقلابی می‌شود و این عاشقی او را نه به کنار ساحل دریا می‌کشاند و نه زیر آلاچیق‌های وسط جنگل‌های شمال برای خلق یک عاشقیِ فانتزی! بلکه او را به وسط میدان مبارزه، انقلاب، جنگ، خون و قیام می‌کشد! بعضی ها تا عاشقی به اینجا می‌کشد پا پس می‌کشند! می‌گویند من تو را می‌خواستم برای اینکه در یک روز سرد برفی کنار شومینه و رو به پنجره، مقابلت بنشینم و همینطور که چای داغ مینوشی و دانه‌های برف را نظاره میکنی برایت غزل حافظ بخوانم! عشق صورتی را بیشتر دوست دارند تا عشق سرخ را!

اما ماجرای «پنجره چوبی» یک عاشقانه انقلابی است. یک عشق و عاشقی وسط حادثه! دل و دلبری در وسط میدان جنگ!

ناز پرورده تنعم نبرد راه به دوست عاشقی شیوه رندان بلا کش باشد

داستان بلند «پنجره چوبی»، از وقایع تاریخی پیش از انقلاب آغاز می‌شود و در ادامه به روایت دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌پردازد و ماجراهای آن تا سال 65 ادامه پیدا می‌کند.

تمام این وقایع در قالب یک داستان عاشقانه و تاثیری که انقلاب بر افراد می‌گذارد بیان شده است. قصه به سرگذشت دختری در قبل از انقلاب باز می‌گردد که به پسری علاقه‌مند می‌شود که آن پسر از مبارزین و انقلابیون است و این علاقه وی را به جریان مبارزات سوق داده و همراه و هم پای پسر می‌کند.

چاپ دهم رمان «پنجره چوبی» اثر فهیمه پرورش از سوی نشر کتابستان معرفت در شمارگان یک هزار و صد نسخه با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است. علاقه مندان جهت تهیه و خرید کتاب «پنجره چوبی» می‌توانند به فروشگاه اینترنتی کتاب روزآهنگ مراجعه نمایند.

---------------------------------------------------------------------

مطالب مرتبط :

کتاب اول؛ «چغک»/ یک کتاب متفاوت برای نوجوانان 9 تا 15 سال/ روایتی خواندنی از 9 و 10 دی 57 در مشهد با محوریت آیت الله خامنه ای

کتاب دوم؛ رعد در آسمان بی ابر/ روایتی خواندنی از تاریخ شفاهی مبارزه اطلاعاتی با سازمان مجاهدین خلق

کتاب سوم؛ «غنچه دلتنگ»/ چگونه امام حسن(ع) در روزگار امروز الگوی تام بشریت است؟/ مجموعه کتاب های سبک زندگی معصومین(ع) که برخی مجلداتش به چاپ سی و یکم رسیده است

کتاب چهارم؛ «شبِ قدر»/ شرح حقیقت شب قدر، نگاه‌ تاریخی‌ به‌ رویدادهای‌ آخرین‌ سالهای‌ زندگانی‌ امام‌ علی(ع)، نگاهی مختصر بر خطبه متقین در کلام شهید آیت الله دکتر بهشتی

کتاب پنجم؛ «بازخوانی دیدگاه های فقهی و سیاسی آیت الله صانعی»/ نگاهی گذرا بر اندیشه ها و سیر تطورات فقهی و سیاسی آیت الله صانعی از دیروز تا امروز کتاب ششم؛ «ابو وصال»/ «ابو‌ وصال» اسم رمز پیوند جوان دهه 90 با دهه 60 / روایتی جذاب و خواندنی از زندگی طلبه شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری کتاب هفتم؛ «رقص برزیل با شیطان»/ روایتی جذاب از پشت پرده جام جهانی همراه با لنز سیاسی-ورزشی کتاب هشتم؛ «ریزش خواص در حکومت امیرمومنان(ع)»/ ۶۶ تن از چهره های خوش سابقه و متنفذ حکومت علوی؛ از معرفی تا بیان لغزشگاه ها و عوامل ریزش کتاب نهم؛ «آقا وحید»/ روایتی جذاب و خواندنی از زندگی و مبارزات شهید دیالمه از زبان دوستان، همسنگران و شاگردان/ چگونه دیالمه در صف اول مبارزه با جریان نفاق و التقاط قرار داشت؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت