لزوم تفویض اختیارات بیشتر به استانداران از سوی دولت


لزوم تفویض اختیارات بیشتر به استانداران از سوی دولت

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها بایستی از اختیارات بیشتری برخوردار گردند تا زمینه پیشبرد بهتر امور فراهم شود.


به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از دهیاران استان مرکزی در اراک، ضمن بیان اینکه دهیاران در خط مقدم خدمات رسانی در روستاها هستند، اظهار داشت: دولت باید اختیارات بیشتری به استانداران به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها بدهد، این تفویض اختیار به استانداران، زمینه اختیارات بیشتر برای دهیاران به منظور خدمات رسانی در روستاها را فراهم می کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود:بخشی از این امر به قانون برمی گردد که این موضوع را در مجلس دنبال خواهیم کرد، از سوی دیگر فرآیند اجرایی شدن امور دهیاری ها تسریع و تسهیل شود و این از خواسته های به حق دهیاران است.

وی بیان کرد: عمده دهیاری ها بودجه کافی برای انجام امور محوله در حوزه خود را دارند و این منابع می تواند کمکی برای افزایش رضایتمندی مردم روستاها باشد، بنابراین روندها بایستی تسریع شود تا مصوبات اجرایی گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: عملکرد مطلوب دهیاری ها در نهایت رضایتمندی و کسب اعتماد روستاییان را به دنبال دارد، انتظار می رود که شوراهای روستایی نیز در تصمیمات خود از نظر دهیاران بهره گیرند.

مقدسی تصریح کرد: گاهی اوقات ناهماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان، موجب می شود که امور در روستاها پیش نرود، در این زمینه اگر هماهنگی و همکاری بیشتری وجود داشته باشد، قطعا خدمت به روستاییان به نحو بهتر صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان مرکزی با نگاه ویژه ای به موضوع دهیاری ها نظر خواهد داشت و هر گونه تصمیم سازی که موجب تسهیل کار دهیاران و خدمات رسانی بهتر به روستاییان شود را دنبال می کنیم.

کد خبر 4339537

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا