طرح گرمسیری کرمانشاه را به قطب کشاورزی تبدیل می‌کند


طرح گرمسیری کرمانشاه را به قطب کشاورزی تبدیل می‌کند

کرمانشاه-رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح گرمسیری می‌تواند کرمانشاه را به یک قطب کشاورزی تبدیل کند.


به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز پنج شنبه در نشست بررسی طرح گرمسیری که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در بحث آب و پروژه های مربوط به آب ۶ پروژه بزرگ ملی در کشور داریم که یکی از آن پروژه‌ها بحث طرح گرمسیری کرمانشاه است.

وی افزود: طبق مطالعات آب کشور در مرکز تحقیقات این پروژه گرمسیری می تواند در بحث اشتغال و تولید ثروت به استان کرمانشاه کمک وافری داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه طرح گرمسری را موهبتی برای استان دانست و خاطرنشان کرد: باید برای عملیاتی کردن این مساله برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم تا هم در بحث اشتغال موثر باشیم و هم در تولید فرآورده‌های کشاورزی بتوانیم به یک قطب کشاورزی در کشور تبدیل شویم.

کاشفی با بیان اینکه هنوز بخش خصوصی برای مشارکت اعلام آمادگی نکرده است، اظهار داشت: امیدواریم که طرح تفصیلی این طرح مشخص و فواید آن بیان شود تا بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور با اطلاع از ثمرات آن وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بحث گرمسیری در استان زنجیره تولیدی خوبی داشته باشد باید از کارشناسان خارجی در این بخش استفاده کنیم تا طرحی همچون طرح مغان و خوزستان بتوانیم اجرا کنیم.

کد خبر 4339544

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق