چشم مردم خوزستان به پرچم علوی و حسینی روشن می‌شود


چشم مردم خوزستان به پرچم علوی و حسینی روشن می‌شود

گروه اجتماعی ـ پرچم‌های عتبه مقدس علوی و حسینی در شهرهای خوزستان گردانده می‌شوند.

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: در پی ارائه درخواست به عتبه امام حسین(ع) مبنی بر حضور خدام و پرچم بارگاه علوی و حسینی در استان خوزستان، این امر محقق شده و خدام رسمی بارگاه امام حسین(ع) در خوزستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه مؤسسه وارث‌الانبیاء زیر نظر تولیت آستان عتبه حسینی در خوزستان پرچم را تحویل گرفته‌اند، گفت: مقرر شده پرچم بارگاه علوی و حسینی از 17 تا 30 تیرما در بیش از 10 شهر استان خوزستان برای تبرک مردم حاضر شود.

فرهادی‌نژاد گفت: مقرر شده که پرچم حرم امام علی(ع) در حرم دانیال نبی و پرچم امام حسین(ع) در حرم علی بن مهزیار اهوازی به اهتزاز درآید. نخستین برنامه ما همزمان با شب شهادت امام جعفرصادق(ع) در حرم دانیال نبی خواهد بود. پس از آن پرچم‌ها در شهرهای ایذه، مقام صاحب‌الزمان شوشتر، امام‌زاده اباذر بهبهان، مسجد جامع مسجدسلیمان، سبزقبای دزفول و سوسنگرد در بین مردم گردانده می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف خوزستان بیان کرد: همچنین 25 و 26 تیرماه حضور خدام و پرچم عتبه علوی و حسینی در بیمارستان‌های اهواز و سازمان زندان‌های خوزستان تدوین شده و در نهایت 28 تیرماه همزمان با آغاز دهه کرامت با حضور خدام حرم حضرت معصومه(س) در آستان علی بن مهزیار اهوازی هر دو پرچم در بین مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: در هر شهرستان مسئول برگزاری این برنامه امام جمعه و دبیری آن با اوقاف است که ائمه جمعه در شهرها در رایزنی با دستگاه‌های فرهنگی کمک همه آنها‌ را در برگزاری این برنامه جمع‌آوری می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)