چرا پیشکسوتان فوتبال خوزستان خانه نشین شده اند؟


چرا پیشکسوتان فوتبال خوزستان خانه نشین شده اند؟

در حالی که فوتبال خوزستان مهم ترین برهه از تاریخ خویش را سپری می کند، پیشکسوتانی را مشاهده می کنم که زمانی خبرنگاران و ده ها هزار تماشاگر از شهر های دور و نزدیک و حتی خارج از استان برای دیدن بازی های آنها سر و دست می شکستند.

به گزارش فرتاک ورزشی،

اما اکنون یکی خانه نشین شده، آن یکی افسردگی گرفته، دیگری در نان شب خود و خانواده اش مانده، این یکی بدهکار است، آن یکی در آژانس و اسنپ کار می کند، دیگری در کارگاه شیشه بری و آن یکی در گوشه ای از شهر فلافلی زده، عده زیادی هم در مدرسه فوتبال برای چندرقاز پول جلوی هر کس و ناکسی سرشان را خم کرده و خلاصه هر کسی در گوشه ای به نوعی مشغول است تا شرمنده زن و بچه اش نشده و اقتصاد بیمار مملکت کمرش را نشکند، تا بتواند جلوی خانواده اش سر بلند کرده و در چشمان آنها نگاه کند.

اما آیا حق موسپیدان این است؟ چرا مسولین ورزش استان، مدیرعامل های باشگاه ها، هیات فوتبال و از همه مهم تر نمایندگان و استاندار محترم فکری به حال آنها نمی کنند؟ یعنی خود این عزیزان طی چند دهه اخیر افتخارآفرینی های حسن اهوازی، حسن سالمی، صبیح ساران، محمدجواد نادیگو، علی فرتوت اهوازی، علی پورحمادی، شهرام نجدی، علی محمد غیبی، مجید مثنوی، کریم آلبوخنفر، امید کنگریس، لفته سه برادران، ابراهیم تهامی، مسعود نوروزی، فرزاد آهک پور، غلامعلی رویین تن، مصطفی ابن قاسم، خلف نیسی، جاسم احمد بریحی، نعیم سعداوی، حشمت الله شیخ رباط، افشین عالیوند، حمید نادریانفر، سعادت رضایی، داریوش فرخ نیا، حافظ دانیالی، بهمن نصیری، علافپور، غلام حشمتی، سیروس کرد، حسین عنبرزا، نادر زرگانی، جهانبخش داراب پور، صادق سرخی، سید طاهر موسوی، بدر جابری، برادران فرسیات، سید عادل حسینی، کویتی پور، برادران سلاماتی، برادران پاکدل، برادران بختیاری زاده، برادران یزدی، ذلفی، امید حمدی اصل، امین یزدانی اصل، سعید نعیمی، خلیل حسن زاده، کاظم لفتوی، رحمان مطرودی، علی خنفری، میثاق شهبازمهر، حمید غبیشاوی، منصور عبدپور، سعید خنفری، طارق پورداودی، علی خضیراوی، کاظم جنامی، کریم شاوردی، جلال کاملی مفرد، مهدی قائد، علی علمداری، عیسی دارم، علی فیروزی، علی خنافره، عبدالرضا شاه غریب، خوش کلام، مسلم زاده، خلیفه، خادم پیر، مرتضی بچاری، سلیم شریعتی، جواد بیت حمزه، محمد علی آلبوغبیش، صفر راکی، پورکیانی، سیدمحمد علوی، محمد غانمیان پور، عباس صیافی، فریدون حردانی، سیدمجتبی مرتضوی، ناصر مطلق، برادران نعمتی نژاد، سهراب میرزاخانی، طاهر هویزه، کریم بوستانی، بهرام براتوند، بهروز پاک نیت، منوچهر وزیری و ده ها پیشکسوت ارزشمند فوتبال استان طی چند دهه اخیر را ندیده اند؟ یا اینکه خود را به بی خیالی زده اند؟

چرا باید این ها و صد ها عزیز دیگری که خاک فوتبال استان را خورده و در زمین های فوتبال برای خود و خوزستان اسم و رسمی دست و پا کرده اند بیرون گود بمانند؟ اگر عده ای معتقدند که علم برخی از این عزیزان به روز نیست، باید عرض کنم که اکثر مربیان جوان فعلی شاگرد همین عزیزان بوده و در حقیقت الفبای فوتبال را از ایشان آموخته اند. از این مورد که بگذریم، تجربیات ارزشمند آنها را که دیگر نمی توانید منکر شوید. اگر نظر عده ای این است که خدای ناکرده فلان پیشکسوت دارای فلان مشکلات روحی یا اخلاقی است، باید پرسید شمایی که چنین ادعایی می کنید، آیا خودتان معصوم هستید؟ آیا هیچ اشتباهی نداشته و ندارید؟

پس هر انسانی در هر جایگاه و پست و مقامی قطعا ایراداتی داشته و دارد که ممکن است به هیچ وجه پوشاندنی یا حتی بخشودنی نباشد، اما از کنار توان، تخصص و تجربه مربیان پیشکسوت و بازیکن ساز استان که نمی توانید به این سادگی ها بگذرید. شاید هم از وجود این عزیزان در راس فوتبال استان دلهره دارید که اگر سبب اصلاح و بهبود فوتبال استان شوند، منافع عده ای به خطر بیفتد. پس اگر تنها صحبت باقیمانده این است که برخی از این عزیزان با هم مشکل داشته و اختلاف نظر و سلایقی اساسی دارند، خدمتتان عرض کنم که همیشه مابین والدین و فرزندان و حتی دوقلو های همسان نیز اختلاف سلیقه و نظر وجود دارد.

ضمنا قرار نیست همه پیشکسوتان را در کنار هم و در یک جا مشغول به کار نمایید. بلکه می توان عزیزانی که از نظر خط فکری، علایق و سلایق در یک راستا هستند را به عنوان مشاور، استعدادیاب، هیات مدیره، کمیته فنی، اتاق فکر و عناوینی از این قبیل در هیات فوتبال، تیم های مختلف باشگاهی و سایر زمینه های فوتبالی و ورزشی استان مشغول به کار نمود و از چند دهه تلاش و تجربیات آنها استفاده کرد. چرا که عدم بهره برداری از وجود این عزیزان به منزله خیانتی آشکار در حق فوتبال خوزستان خواهد بود.

نویسنده: محسن بابادی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج