دفتر میز صادرات کالایی قطر در اتاق تعاون هرمزگان آغاز به کار کرد


دفتر میز صادرات کالایی قطر در اتاق تعاون هرمزگان آغاز به کار کرد

دفتر میز صادرات کالایی کار قطر در اتاق تعاون هرمزگان با حضور معاون اقتصادی استاندار، نمایندگان دستگاه‌های متولی و جمعی از فعالان اقتصادی برای تسهیل صادرات و فعالیت‌های اقتصادی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در آئین افتتاح میز صادرات به کشور قطر در اتاق تعاون استان هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عنوان کرد: تلاش‌های استاندار هرمزگان برای توسعه روابط با کشورهای همسایه قابل‌تقدیر است و ایشان با ایجاد انگیزه، فرصت سازی و ایده پردازی زمینه فعالیت‌های مختلف اقتصادی را در هرمزگان برای فعالان این عرصه در استان فراهم کرده‌اند.

ایرج حیدری افزود: استان هرمزگان به‌عنوان پایتخت اقتصادی ایران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه فراوانی دارد و فقط برخی از ظرفیت‌های استان به فعلیت رسیده است و تا رسیدن به چشم‌انداز موردنظر فاصله بسیاری داریم و انتظارها بیش از این است و باید این ظرفیت‌ها متناسب با نقش هرمزگان در عرصه اقتصادی کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به تلاش‌های استاندار هرمزگان برای شکوفایی استعدادهای استان، بیان کرد: در مدت کوتاه حضور دکتر همتی در استان هرمزگان هشت نقطه در استان به‌عنوان مرز رسمی برای توسعه صادرات و واردات و رونق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی معرفی شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در شرایط حساسی کنونی که کشور با آن روبروست و دشمن به دنبال ایجاد محدودیت در عرصه‌های فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است، فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان هرمزگان برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی بهره ببرند.

وی اضافه کرد: هرمزگان در شرایط فعلی می‌تواند با توجه به محدودیت‌هایی که دشمن به وجود آورده با استفاده از ظرفیت‌هایش به‌ویژه در حوزه بندری دسیسه‌های دشمنان را علیه کشور خنثی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار کرد: با توسعه فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌ها و سیاست‌های ریاست محترم جمهور در این عرصه که حتی سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس اسلام برای تحقق آن اعلام همراهی و همکاری نمودند کارها را پیش خواهیم برد.

وی با تأکید بر حفظ اتحاد و انسجام، خاطرنشان کرد: نیاز مهم کشور در شرایط حساس کنونی حفظ اتحاد و انسجام ملی بر محور ولایت‌فقیه است و با همراهی و هم‌افزایی تمامی جریانات و قومیت‌ها ان شاء الله با سرافرازی مقطع حساس کنونی را پشت سر خواهیم گذاشت.

حیدری اظهار کرد: راه‌اندازی میز صادرات قطر یکی از اقدامات بسیار خوب اتاق تعاون استان است که شاهد آن هستیم و باید از این میز به‌عنوان وسیله‌ای برای شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای استان در عرصه اقتصادی و شناسایی بازار هدف در کشور قطر برای ورود به بازارهای صادراتی و فعالیت‌های اقتصادی در سایر کشورها نهایت بهره را برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: میز صادرات قطر باید یکی از محورهای دفاع از حریم اقتصادی کشور باشد و با توجه اینکه هدف‌گذاری صادراتی استان در سال جاری، سه میلیارد دلار تعیین‌شده است این میز نقش مهمی در تحقق این هدف‌گذاری مهم در استان دارد.

وی گفت: توسعه مراودات تجاری بین دو کشور ایران و قطر باید از دستور کارهای مهم این میز در استان هرمزگان باشد و از ظرفیت سفارت کشورمان در قطر در این زمینه بهره برد.

حیدری عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای رونق فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه رسیدن میز صادرات قطر به اهداف موردنظر نهایت همکاری و همراهی را به خرج دهند و با روحیه جهادی در عرصه باشند.

در ادامه سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: امروز برای استان هرمزگان روز میمون و مبارکی است و اتاق تعاون مسئول میز مهم و حیاتی برای هرمزگان خواهد بود.

مسعود پاکزاد با بیان اینکه محوریت کار بر عهده اتاق تعاون است و در حال حاضر بهترین شرایط برای صادرات استان هرمزگان مهیاست، اضافه کرد: 8 مرز رسمی برای توسعه صادرات در استان هرمزگان افتتاح‌شده است و 8 اسکله ملوانی به تجاری تبدیل شد و بازرگانانی از فارس و کرمان به دنبال حضور در این گمرک‌های مرزی هستند.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌ها به‌سرعت تکمیل می‌شود و در کنار توسعه بازارچه‌های ملوانی، شاهد هستیم برای اولین بار باهدف بهبود معیشت مرزنشینان و تجار و ملوانان علاوه بر صادرات و واردات مواد اولیه این مهم انجام می‌شود.

پاکزاد خاطرنشان کرد: در کشور قطر ظرفیت‌های بزرگی نهفته است و ما می‌توانیم بیشترین مراودات با قطر انجام دهیم و قطر می‌تواند دروازه‌ای ورود به جهان برای هرمزگانی‌ها باشد.

در ادامه رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان گفت : هدف از میز قطر با توجه به تأکید استاندار هرمزگان و باوجوداینکه اکنون شاهد جنگ اقتصادی هستیم، بخش خصوصی باتمام توان لازم است در میدان بیاید و ما هم به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

سالاری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های اتاق تعاون در میدان اقتصادی حاضر شدیم و خواستیم در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نقشی داشته باشیم و به‌صورت جدی از دی‌ماه شروع کردیم.

وی اضافه کرد: کارمان را از حضور نمایشگاه در قطر که همه کشورهای دنیا حضور داشتند و جای ایران خیلی خالی بود، آغاز کردیم؛ از ما خواستند در نمایشگاه با تمام توان شرکت کنیم و سنگ تمام بگذاریم که این اتفاق افتاد.

سالاری با بیان اینکه پس از چند سال بازارچه‌های مرزی قطر راه‌اندازی کردیم با اینکه غرفه‌های هرمزگان به استان بوشهر واگذارشده بود موفق شدیم 20 غرفه به هرمزگان اختصاص دهیم، اظهار کرد: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در کشور قطر هستند، باید با تلاش خود بتوانند بازار قطر را شناسایی کنیم و با شرایط کنونی اهداف اقتصادی کشور را محقق کنیم.

همچنین معاون اتاق تعاون استان هرمزگان گفت: شکل‌گیری میز قطر برای آن بود تا از ظرفیت‌های استان استفاده شود و تنها روابط با قطر هدف نیست بلکه با سایر کشورهای جهان نیز در ارتباط باشیم.

رنجبر اضافه کرد: بحث پرواز بندرعباس به دوحه نیز سرمایه‌گذار آن مشخص‌شده و با ایرلاین هایی قرار است مذاکره کنند و ظرف یک ماه آینده پرواز انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: جهت افتتاح دفتر تجاری قطر با وزارت امور خارجه هماهنگی شده و این دفتر یک پایگاهی در دوحه قطر خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط