ثبت رکورد جدید عمل جراحی در بیرجند


طی سه روز حضور تیم 34 نفره سلامت مرهم در خراسان جنوبی 118 عمل جراحی شکاف لب، کام و بیماری های فک و صورت در استان انجام شد

ثبت رکورد جدید عمل جراحی در بیرجند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تیم خیرخواهانه جراحی فوق تخصصی پلاستیک و ترمیمی 'مرهم' با انجام 118 عمل جراحی در سه روز، رکورد جدیدی را در جهان به نام خود ثبت کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر کاظم قائمی افزود: طی سه روز حضور تیم 34 نفره سلامت مرهم در خراسان جنوبی 118 عمل جراحی شکاف لب، کام و بیماری های فک و صورت در استان انجام شد.

'گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک(Plastic Surgery) و ترمیمی با عنوان «مرهم» روز سه شنبه دوازدهم تیرماه جاری در بیست و دومین سفر خیرخواهانه وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد.'

بنابر اعلام سرپرست تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم کشور بیش از یکهزار و 500 بیمار در 21 سفر گروه سلامت مرهم به مناطق محروم کشور به صورت رایگان جراحی پلاستیک و ترمیمی شدند.

پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی روز سه شنبه گذشته در نشست خبری در بیرجند افزود: گروه خیرخواهانه سلامت مرهم از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون بیش از 16 هزار بیمار شکاف لب و کام و بیماری های مادرزادی فک و صورت توسط این تیم ویزیت رایگان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز جمعه (امروز) گفت: حدود یکهزار و 500 بیمار در 2 شیفت صبح و عصر در بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند ویزیت شدند که روز نخست 25 عمل، روز دوم 50 عمل جراحی و روز سوم 43 مورد عمل جراحی(surgery) انجام شد.

وی اظهار داشت: با براوردی که داریم تیم مذکور از جهت آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیماران رضایت کامل دارند همچنین نظم و انضباط در کار، پذیرش، بخش انتظار و ویزیت به صورت برنامه ریزی شده، انجام می شود.

قائمی گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکلی وجود نداشته و چهره های مردم حاکی از رضایتمندی از این جریان بزرگ درمانی در استان است.

وی از صبوری مردم برای انجام مراحل پذیرش، ویزیت، انتظار و درمان تشکر کرد و گفت: تلاش داریم فرایند کار را برای مراجعه کنندگان تسهیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: علاوه بر افرادی که فراخوان شده اند بیماران دیگری هم برای ویزیت مراجعه می کنند که اگر این فرایند درست صورت نگیرد شاید ازدحام جمعیت قابل کنترل نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز دیروز (پنجشنبه) با حضور در بیمارستان رازی بیرجند از روند کاری تیم جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم بازدید و از خدمات آنان تقدیر کرد.

علی اسماعیلی ضمن عیادت از بیمارانی که مورد عمل جراحی قرار گرفته اند، گفت: در یک روز حدود 50 عمل جراحی ترمیمی و پلاستیک در استان صورت گرفت که از این حیث رکورد عمل جراحی در کشور زده شد.

این گروه پزشکی برای ویزیت و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه، فک و صورت تا شانزدهم تیرماه در خراسان جنوبی حضور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن