بازیگوشی توله‌یوزپلنگ‌های تازه، در پارک ملی توران/فیلم


تولد چهار توله‌یوزپلنگ تازه و مشاهده و ثبت آن‌ها خبر خوش این روزهای محیط زیست ایران است. فیلم بازیگوشی این توله یوزپلنگ‌ها در پارک ملی توران ببینید.


دریافت 13 MB

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر از مشاهده پنج قلاده یوز آسیایی در منطقه پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: این یوزپلنگ‌ها شامل چهار قلاده چند ماهه به همراه مادر خود بودند.

عباسعلی دامنگیر ضمن بیان اینکه ماموران اجرایی پارک ملی توران شاهرود هنگام پایش و رصد محیط از چشمه‌ها، آبشخورها و تلمبه بادی تازه نصب‌شده در پارک، موفق به مشاهده یک خانواده بزرگ از یوز آسیایی شدند، ابراز داشت: در این خانواده پنج نفری چهار توله به همراه مادر آن‌ها مشاهده شد.

سخنگوی پویش مردمی یوز تا ابد نیز با اشاره به خبر مشاهده پنج یوزپلنگ تازه در توران اعلام کرد این یوزها در یکی مناطقی که به تازگی این پویش موفق شده دام‌های اهلی را از آن خارج کند مشاهده شده‌اند.

حمیدرضا میرزاده با اشاره به خبر مشاهده یک یوزپلنگ ماده و چهار توله‌اش در پارک ملی توران شاهرود، به خبرنگار مهر گفت: محلی که این خانواده یوزپلنگ مشاهده شده‌اند، چاه معدن نام دارد که از مراتع مهم و بزرگ واقع در پارک ملی توران است.

میرزاده افزود: سال گذشته در جریان خرید حق و حقوق عرفی دامداران پارک ملی توران، یکی از مراتعی که دامدار محترم آن با ما به توافق رسید و دام خود را از منطقه بیرون برد، دامدار مرتع چاه معدن بود که مجوز چرای ۹۱۰ راس دام را داشت. خوشبختانه امروز در همان نقطه یوزپلنگ مشاهده شده است.

کد خبر 4340432

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان