صنعتگران باید بتواند اجناس خود را به راحتی در بازار بفروشند


صنعتگران باید بتواند  اجناس خود را به راحتی در بازار بفروشند

بجستان- فرماندار بجستان گفت: امروز صنعتگران ما نباید دغدغه برای فروش محصولات خود داشته وباید بتوانند و اجناس خود را به راحتی در داخل و خارج کشور باید بفروشند.


به گزارش خبرگزاری مهر،حسین ابراهیمی ظهر شنبه در مراسم صنعت در جمع بازارایان و تولید کنندگان بجستانی اظهارکرد: بحث اصناف با تمدن و ریشه ایران همگام و همراه است، زمانی که نقش و جایگاه صنف را در عرصه‌های اقتصادی برسی می‌کنیم می‌بینیم که سهم صنف در تولید ناخالص داخلی دو برابر معدن و کشاورزی بوده و وابستگی جوامع امروز به بازار بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ظرفیت هایی که صنعتگران دارند همچنان برخود آن ها پوشیده است و متاسفانه به توانمندی این قشر و نقش آنها در توسعه بجستان فکر نشده است.رقابت‌های که می‌بینیم رقابت های منفی در راستای حذف است و نه رقابت‌های مثبت در جهت ارتقا و اگر همین توان صرف رقابت مثبت در جهت ارتقا باشد علاوه بر توانمندی‌هایی که می‌توان در بازار شکل بگیرد باعث گسترش و رونق بازار می شود اما در صورت پرداختن عالمانه به این موضوع می توان اقدامات اساسی انجام داد.

فرماندار بجستان تصریح کرد: صنعتگران ما نباید دغدغه بازار داشته باشند و باید بتواند به راحتی اجناس خود را در داخل و خارج کشور به فروش برساند که در این صورت وضعیت اشتغال هم بهتر می شود.

ابراهیمی افزود: ما در بازار شاهد قیمت‌های مختلف در یک نوع صنف هستیم که این دلیل بر نقش صنف است که باید با برنامه‌ریزی و مدیریت از این موارد جلوگیری شود .

وی عنوان کرد: رقابت های منفی در جامعه باعث شده مردم از بازار گریزان باشند زیرا رقابت جای خود را به حذف کردن یکدیگر داده است و این در صورتی می باشد که در شرایط فعلی جامعه نیاز به وحدت در همه حوزه ها داریم.

کد خبر 4341013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!