سرانه آب عشایرایلام به یک هزار لیتر در روز افزایش یافت


سرانه آب عشایرایلام به یک هزار لیتر در روز افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل امورعشایری ایلام گفت: با فرارسیدن گرما سرانه روزانه آب عشایر کوچرو این استان از 720 لیتر به یک هزار و 100 لیتر افزایش یافته است.

علی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به هوای گرم فصل تابستان، کمبود و تنش آبی برای عشایر سه هزار لیتر در هفته به هر خانواده عشایری آب شرب داده می شود.
وی افزود: این مقدار آب به خانوارهای عشایری داده می شود که در کنار چشمه یا رودخانه ها ساکن نیستند و به هیچ گونه منابع آبی دسترسی ندارند.
سلیمی با بیان اینکه در طول هفته چهار هزار خانوار عشایری کوچرو از تانکرهای آب رسان آب شرب مورد نیاز خود را دریافت می کنند، گفت: آب به عشایر حاشیه چشمه ها و رودخانه ها داده نمی شود.
وی یادآور شد: مبلغ 48 میلیارد ریال از محل منابع استانی در سال 96 برای تامین این مقدار آب عشایر کوچ رو استان ایلام تخصیص یافته است.
وی در مورد تانکرهای آب رسان به عشایر نیز اظهار کرد: در مجموع 30 دستگاه تانکر آب رسان وظیفه حمل و تحویل آب را به عشایر دارند که از این تعداد تانکر 12 دستگاه دولتی و مابقی استیجاری یا متعلق به بخش خصوصی هستند.
به گزارش ایرنا، تعداد 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت حدود 60 هزار نفر معادل 12 درصد جمعیت استان ایلام متشکل از 12 ایل و 32 طایفه را جامعه عشایری بومی این استان تشکیل می دهد که این جمیعت در 95 کانون قشلاقی و ییلاقی یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک و سنگین پرورش می دهند.
7172/6034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند