شورولت بلیزر 2019 رونمایی شد | فیلم
ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند
خودرویی که در آکواریوم به فروش می رسد/تصاویر...
نسل جدید "آئودی اِی 3"؛ شکارچی بزرگراهها | ف...
زیبایى بى نظیر شورولت کوروت | فیلم...
شورولت اکینوکس در کلاس خودروهای شاسیبلند با سایز کوچک ساخته شد و شورولت تراورس نیز به عنوان شاسیبلند فول سایز شناخته میشود، در حالی که شکاف عمیقی بین این دو مدل خودرو وجود داشت، خودروساز آمریکایی جنرال موتورز قصد دارد آن را با ارائه مدلی جدید پر کند. البته از مدتها پیش نیز شایعاتی در مورد یک مدل کراساور سایز متوسط وجود داشت که سرانجام انتظارها به پایان رسید و زمزمههایی از بازگشت شورولت بلیزر (Chevrolet Blazer) به گوش رسید.
جنرال موتورز در نهایت از خودروی شاسیبلند شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ طی رویدادی در آتلانتا رونمایی کرد؛ اما برخلاف مدلهای گذشته شورولت بلیزر، نسل جدید از شاسی و بدنه جداشدنی بهره نمیبرد و شاسیبلند دودر نیست؛ حتی این مدل جدید از سقف برداشتنی نیز بهرهای ندارد. در عوض کراساور شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ از همان معماری C1 استفاده میکند که پیشتر در کراساورهایی مانند کادیلاک XT5 و جیامسی آکادیا (GMC Acadia) به کار گرفته شده است. تنها تفاوت نسبت به این دو کراساور، طراحی خشن و اسپرت است که شباهتهایی نیز با شورولت کامارو مدل ۲۰۱۹ دارد.
کراساور پنج سرنشین شورولت بلیزر ۲۰۱۹ در سه تیپ اسپرت، RS و پریمیر (Premier) عرضه خواهد شد؛ در حالی که دو تیپ آخری با گزینه رینگهای ۲۱ اینچی به جای رینگ استاندارد ۱۸ اینچی عرضه میشوند. شورولت سعی دارد که با تغییر جلوپنجره مشبک و تریمهای مختلف بیرونی، ظاهر متفاوتی در هر کدام از تیپها ارائه دهد.
به عنوان مثال زیر کاپوت شاسیبلند شورولت بلیزر از پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی یا پیشرانه ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر استفاده میشود. تنها جعبه دنده موجود روی این مدل، نوعی جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک است. قدرت و گشتاور پیشرانه چهار سیلندر، به ترتیب ۱۹۳ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتونمتر است. در حالی که پیشرانه ۶ سیلندر میتواند قدرتی برابر ۳۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر ۳۶۵ نیوتونمتر تولید کند؛ هر دو این پیشرانهها مجهز به فناوری استاپ-استارت هستند.
پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر قادر است وزنی برابر ۲۰۴۰ کیلوگرم را یدک بکشد که به نظر مناسب میآید. مدلهای دو دیفرانسیل شورولت بلیزر دارای قابلیت انتخاب حالتی هستند که در آن، فقط چرخهای جلو نیرو دریافت کنند. در تیپهای RS و پریمیر نیز از سیستم تمام چرخ محرک (دو دیفرانسیل) مجهز به کلاچ دوقلو با طراحی پیچیدهتری استفاده میشود. جنرال موتورز اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ برنامهای برای تولید مدل هیبریدی شورولت بلیزر وجود ندارد.
همچنین نمای جلوی این شاسیبلند جدید، شباهت بسیاری با جیپ چروکی دارد و چراغهای روشنایی روز آن، جدا از چراغهای جلو و کمی بالاتر از آنها قرار گرفته است که در اطراف جلو پنجرهی نسبتا بزرگ قرار میگیرند. کراساور شورلت بلیزر مدل ۲۰۱۹ در نمای جانبی خود طراحی بسیار اسپرتی دارد و خطوط بسیاری در این قسمت به چشم میخورد. یکی از آنها از چراغ جلو شروع شده و به آینه بغل میرسد، در حالی که دیگری از گلگیر شروع میشود و به سمت بالا حرکت میکند. خط سوم، از دستگیره در عقبی شروع میشود و به چراغهای LED دو قسمتی در عقب میرسد.
در فضای داخلی، کراساور شورولت بلیزر از طراحی راننده محور بهره میگیرد. چنین طراحی شامل فضایی بزرگتر برای زانوها و راحتی بیشتر، دریچههای تهویه هوای دایرهای شکل و دستگیره میشود. همچنین شورولت بلیزر مدل ۲۰۱۹ دارای سیستم مدیریت فضای مخصوص بار شامل سیستم ریلی و حصار است که برای قرار دادن وسایل کوچکتر، بسیار مناسب به نظر میرسد. صندوق عقب حجمی معادل ۱۸۱۸ لیتر دارد که البته این فضا با خواباندن صندلیهای ردیف عقب فراهم میشود و در حالت استاندارد از این مقدار، کمتر است.
(۱۹)