سقوط یک فروند هواپیمای میگ-21 رومانی و کشته شدن خلبان آن


سقوط یک فروند هواپیمای میگ-21 رومانی و کشته شدن خلبان آن

وزارت دفاع رومانی اعلام کرد یک فروند هواپیمای میگ-21 این کشور روز شنبه در یک نمایش هوایی در جنوب شرق این کشور سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

سقوط یک فروند هواپیمای میگ-21 رومانی و کشته شدن خلبان آنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای میگ-21 این کشور روز شنبه در یک نمایش هوایی در جنوب شرق این کشور سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

در این بیانیه تصریح شده است ستوان فلورین روتارو 36 ساله، قربانی این حادثه، در نمایش هوایی که در منطقه کالاراسی در برابر هزاران تماشاگر برگزار می‌شد، شرکت کرده بود. این حادثه که هنوز علل آن مشخص نشده است، قربانی دیگری نداشت. تحقیقات قضایی درباره این حادثه آغاز شده است.

هواپیماهای میگ که به عصر اتحاد جماهیر شوروی سابق مربوط می شود، اسکلت نیروی هوایی رومانی را تشکیل می دهد و این کشور به استفاده از این هواپیماها برای ماموریت های دفاع هوایی ادامه می دهد.

یک فروند میگ رومانی نیز پیش از این در سال 2017 در نزدیکی پایگاه هوایی «میخاییل کوگالنیچو» که نظامیان آمریکایی در آنجا مستقر هستند سقوط کرده بود، اما خلبان هواپیما از آن سانحه جان سالم به در برد.

بر اساس اخبار رسانه های محلی، از سال 1994 تاکنون 11 خلبان رومانی کشته شده و 19 فروند هواپیمای میگ این کشور نیز سقوط کرده اند.

رومانی میلیاردها دلار برای نوسازی ارتش خود به ویژه در برابر تنش های منطقه ای که بر اثر الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بروز کرده است، هزینه می کند. بخارست تاکنون 12 فروند شکاری-بمب افکن اف 16 تولید آمریکا در پرتغال خریده است و در نظر دارد 40 فروند دیگر طی سال های آینده خریداری کند.

انتهای پیام/

کشته شدن خلبان رومانیایی بر اثر سقوط جنگنده میگ-21

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)