نکات آماری بازی روسیه-کرواسی؛ کروات ها پس از 20 سال برای دومین بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند


نکات آماری بازی روسیه-کرواسی؛ کروات ها پس از 20 سال برای دومین بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند

طرفداری- تیم ملی کرواسی برای دومین بار پیاپی در ضربات پنالتی پیروز شد تا به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 برسد؛ پس از تساوی 2-2 مقابل روسیه، کروات ها دوباره در ضربات پنالتی، طعم پیروزی را چشیدند تا پس از دو دهه در جمع 4 تیم نهایی جام جهانی قرار بگیرند. به مرور مهم ترین نکات آماری این دیدار می پردازیم:

1- تا قبل از بازی با روسیه، کرواسی دو بار مقابل میزبان جام های جهانی قرار گرفته بود و هر دو بار بازنده از زمین خارج شد؛ (فرانسه 1998 - برزیل 2014) آنها برای اولین بار از سد میزبان گذشتند.

2- کرواسی برای دومین بار در تاریخش پس از 20 سال به نیمه نهایی رسید؛ اولین و آخرین نیمه نهایی آنها به سال 1998 برمی گشت. آنها در آن سال با غلبه بر آلمان به نیمه نهایی رسیدند و سپس مقابل فرانسه مغلوب شدند و در نهایت سوم شدند.

3- هر 5 میزبان اخیر جام جهانی که تا جمع 8 تیم بالا آمده بودند سرانجام به نیمه نهایی رسیدند (ایتالیا 1990 - فرانسه 1998 - کره جنوبی 2002 - آلمان 2006 - برزیل 2014) اما روسیه موفق به تداوم بخشیدن به این روند نشد.

4- روسیه برای اولین بار از زمان فروپاشی شوروی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود؛ شوروی بین سال های 1958 تا 1970، چهار سال پیاپی به این مرحله از جام جهانی رسید اما فقط سال 1966 به نیمه نهایی رفت؛ طلسم نرفتن به نیمه نهایی جام جهانی برای روس ها باقی ماند.

نکات آماری بازی روسیه-کرواسی؛ کروات ها پس از 20 سال برای دومین بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند

5- ماریو مانژوکیچ براى اولین بار در یک تورنمنت ملى (یورو یا جام جهانى) پس از 12 بازى پاس گل داد. با احتساب بازی های دوستانه، او در 22 بازی اخیر کرواسی موفق به انجام این کار نشده بود.

6- آندرى کراماریچ هفتمین و دوماگوژ ویدا هشتمین بازیکنان متفاوت کرواسى هستند که در جام جهانى روسیه به گل مى رسند؛ ار این نظر بلژیک با ٩ بازیکن گلزن در رتبه اول است.

7- در پایان مرحله یک چهارم نهایى، هیچ تیمى به اندازه کرواسى توپ را به تیرک نزده است؛ کروات ها 3 بار توپ را به تیرک زده اند.

8- از زمان حضور تیمی به عنوان روسیه در جام جهانی، آنها 20 گل دریافت کرده اند که 40 مورد آن روی ضربات ایستگاهی بوده است.

9- کرواسی دومین تیم تاریخ جام جهانی لقب گرفت که در وقت اضافه بازی به تیم میزبان گلزنی می کند؛ قبلا ایتالیا در سال 2006 مقابل آلمان چنین کاری انجام داده بود.

10- تاکنون 15 بار بازی تیم های میزبان به وقت اضافه کشیده شده است؛ آلمان تنها تیم میزبانی است که در دو وقت اضافه از دور رقابت ها حذف شده است. (مقابل ایتالیا - 2006)

نکات آماری بازی روسیه-کرواسی؛ کروات ها پس از 20 سال برای دومین بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند

11- سوباشیچ پس از سرجیو گویکوچه آ (آرژانتین-1990) دومین دروازه بانی است که در طول یک تورنمنت جام جهانی حداقل 4 ضربه پنالتی مهار می کند.

12- تاکنون دو تیم در تاریخ جام جهانی در یک دوره، دو بار با ضربات پنالتی به مرحله بعد رفته اند: آرژانتین (1990) و کرواسی (2018)

13- برای اولین بار از سال 1990 (ایتالیا مقابل آرژانتین) است که تیم میزبان در ضربات پنالتی مغلوب می شود؛ 5 تیم فرانسه، کره جنوبی، آلمان، برزیل و روسیه (مرحله قبل) با میزبانی در ضربات پنالتی موفق بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...