زنگ‌های موبایل برای که به صدا درمی‌آیند؟!


زنگ‌های موبایل برای که به صدا درمی‌آیند؟!

ایتنا - برخی معتقدند زنگ موبایل ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های شخصیتی افراد دارد.

زنگ‌های موبایل برای که به صدا درمی‌آیند؟!

تلفن همراه به بخش جدانشدنی زندگی مردم امروز تبدیل شده است. بنابراین انتخاب زنگ موبایل به یکی از انتخاب‌های روزمره تبدیل می‌شود اما چه معیارهایی برای این انتخاب وجود دارد؟

به گزارش ایتنا از ایسنا، روزنامه ابتکار نوشت: «خسته روی صندلی مترو نشسته‌اید، بی‌حوصله دستفروش‌هایی که بین جمعیت حرکت می‌کنند را نگاه می‌کنید. ناگهان از گوشه‌ای صدای آهنگ شش و هشتی بلند می‌شود. یکی از مسافران به تکاپو می‌افتد و داخل کیفش را جست‌وجو می‌کند. تا موبایل پیدا شود، چند ثانیه‌ای لبخند گوشه لب‌های مسافران می‌نشیند. تلفن همراه به بخش جدانشدنی زندگی مردم امروز تبدیل شده است. بنابراین انتخاب زنگ موبایل به یکی از انتخاب‌های روزمره تبدیل می‌شود اما چه معیارهایی برای این انتخاب وجود دارد؟

می‌گویند انتخاب نوع موسیقی برای تلفن همراه به‌ طور مستقیم با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط دارد و با توجه کردن به زنگ موبایل می‌توان به ویژگی‌های شخصیتی افراد پی‌برد. حتی چند تست‌های شخصیت‌شناسی هم بر اساس زنگ موبایل طراحی شده‌اند. اما آیا واقعا زنگ موبایل به نوعی نشان‌دهنده شخصیت است؟ معمولا افراد چه معیارهایی برای انتخاب زنگ موبایل دارند؟ هر چند وقت یک‌ بار آن را عوض می‌کنند و رینگ‌تون موبایل‌شان آنها را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟

بر اساس یک تحقیق در بریتانیا ۹۷ درصد مردم بر اساس زنگ موبایل افراد شخصیت آنها را ارزیابی می‌کنند. به‌ طور متوسط، بریتانیایی‌ها زنگ موبایل‌شان را ۳ تا ۴ بار در سال عوض کرده و هر بار حدود ۵/۳۷ دقیقه در مورد انتخاب گزینه مناسب وقت صرف می‌کنند. بر اساس گفته‌های گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال، زنگ گوشی موبایل شخصیت فرد را افشا می‌کند. زنگ‌های کلاسیک، موسیقی فیلم، موسیقی برنامه‌های تلویزیونی، زنگ‌های بچگانه، ورزشی، رینگ‌تون اصلی شرکت‌های سازنده موبایل و ... زنگ‌های متنوعی هستند که معمولا برای گوشی تلفن همراه انتخاب می‌شوند.

بسیاری از مردم، وقتی گوشی موبایل‌شان زنگ می‌خورد، توسط اطرافیان‌شان قضاوت می‌شوند اما برای بعضی، زنگ تلفن هم یک جور مد است. هر رینگ‌تونی که روی بورس باشد، از گوشی این افراد هم شنیده می‌شود. امروزه مطمئنا زنگ موبایل به یک مشغولیت ذهنی برای افراد تبدیل شده است اما در کل هیچ راه حل ساده‌ای برای انتخاب زنگ موبایل وجود ندارد. بعضی افراد با این قضیه به سادگی برخورد می‌کنند و از زنگ‌های ساده Ring -Ring استفاده می‌کنند اما برای بعضی دیگر، این انتخاب، کار بسیار سختی است.

رضا ۳۵ ساله به «ابتکار» می‌گوید: «من معمولا از موسیقی فیلم‌ها برای زنگ موبایلم استفاده می‌کنم، چون آن فیلم‌ها را دوست داشته‌ام به همین دلیل هم خیلی دیر به دیر آن‌ را تغییر می‌دهم.»
او تا به حال از موسیقی سه فیلم پدرخوانده، آملی و گیم آو ترونز برای زنگ موبایلش استفاده کرده است.

سامان ۲۸ ساله است. او درباره ملاکش برای انتخاب زنگ تلفن همراه می‌گوید: «تا چند وقت پیش که سنم کمی کمتر بود، علاقه داشتم زنگ موبایلم، یک موسیقی خاص باشد که وقتی مردم آن را می‌شنوند، توجه‌شان به آن جلب شود. لذت‌بخش بود.»
زنگ‌های موبایل برای که به صدا درمی‌آیند؟!

او مدتی از آهنگ رابین‌هود برای زنگ موبایل استفاده می‌کرد، چون خیلی سریع حواسش را به زنگ خوردن موبایل جمع می‌کرد و در جمع هم زننده نبود و اطرافیان موقع زنگ‌ خوردن گوشی اذیت نمی‌شدند. جوان‌تر هم که بود از آهنگ‌های روز برای زنگ موبایل استفاده می‌کرد. سامان الان از زنگ اصلی کارخانه سازنده استفاده می‌کند. چون دیگر دغدغه‌های بسیار مهمتری از زنگ تلفن همراه دارد.

سارا هم معتقد است باید قبل از هر چیز برای انتخاب زنگ گوشی این نکته را به خاطر سپرد که به گوش رسیدن صدا از هر چیزی مهم‌تر است. او همچنین می‌گوید: «زنگ تلفن نباید در جمع اطرافیان را اذیت کند یا باعث قضاوت نامناسب از ما شود. اما برای خودم مهمتر از همه این موارد این است که حس خوبی نسبت به آن موسیقی داشته بشم.»

او که برای مدت طولانی موسیقی متن سریال «کیف انگلیسی» را به عنوان زنگ موبایل خود انتخاب کرده بود درباره علت این انتخاب می‌گوید: «این موسیقی برای من یک پیام داشت و از سوی دیگر هم نسبت به آن خاطره داشتم، امروز هم زنگ گوشی‌ام، موسیقی متن یک سریال دیگر است که داستانش برایم جذاب بود.»
سارا اصلا علاقه‌ای به استفاده از موزیک‌های روز ندارند و با خنده می‌گوید:‌ «چون خز هستند!»

سهند ترجیح می‌دهد زنگ موبایلش یک قطعه موسیقی بی‌کلام باشد. او می‌گوید: «من تلاش می‌کنم زنگی که انتخاب می‌کنم آزاردهنده نباشد، گر چه بعضی وقت‌ها هم این‌طور نبوده، چون آن قطعه به نظر خودم آزاردهنده نبوده ولی دیگران را اذیت کرده است.»
او دلیل انتخاب‌هایش را این‌طور توضیح می‌دهد: «معمولا یا از آهنگ‌های روز استفاده می‌کنم یا آهنگی به گوشم می‌خورد و به نظرم جذاب می‌آید و فکر می‌کنم برای رینگتون مناسب است. البته این را هم بگویم، دوست دارم زنگ موبایلم برای دیگران هم جذاب باشد.»

به نظر سهند زنگ موبایل هیچ ربطی به شخصیت افراد ندارد، البته شاید بعضی دوست داشته باشند از این طریق هم خودشان را به دیگران معرفی کنند. «Bang bang» نانسی سیناترا و «Hello» ادل را از زنگ‌های موبایل محبوبش می‌داند.
هوشنگ ۴۵ ساله است. او معمولا از موسیقی‌هایی که خوشش بیاید برای رینگتون تلفن همراه استفاده می‌کند. هوشنگ می‌گوید: «گر چه زنگ تلفن همراه شاید چند ثانیه نواخته شود ولی همین اندازه هم می‌تواند ما را کمی از روزمرگی بیرون بکشد.»

او خیلی دیر به دیر زنگ موبایلش را عوض می‌کند به همین دلیل معمولا برای مدت طولانی زنگ تلفن همراهش ثابت می‌ماند. او از موسیقی‌های سنتی برای زنگ موبایلش استفاده می‌کند. ترانه «کیف انگلیسی» با صدای علیرضا قربانی یا ترانه‌هایی با صدای شجریان پدر یا پسر را بیشتر برای رینگتون موبایل دوست داشته است. او معتقد است چون زنگ موبایل بر اساس سلیقه فردی انتخاب می‌شود بنابراین ناخودآگاه نشان‌دهنده قسمتی از شخصیت افراد است چون سلیقه هم بخشی از شخصیت است. اما تنها از روی موبایل نمی‌توان یک فرد را ارزیابی کرد.

زنگ موبایل سعید، ۲۳ ساله، صدای زنگ یکی از شخصیت‌های سریال «عاشقانه» است. او درباره این انتخابش می‌گوید: «من از شخصیت «پیمان» خوشم می‌آید و به همین دلیل زنگ تلفن او در سریال را برای موبایلم انتخاب کردم، در بین دوستانم هم افراد زیادی را می‌شناسم که به همین دلیل همین زنگ را روی گوشی تلفن همراه‌شن گذاشته‌اند.»
او از آهنگ‌های قدیمی ولی پرطرفدار هم استفاده می‌کند اما آهنگ‌های روز را مناسب زنگ موبایل نمی‌داند.
زنگ تلفن همراه مربوط به شخصیت باشد یا نباشد، بهتر است طوری انتخاب شود که هنگام زنگ خوردن، حداقل به تکاپوی زودتر جواب دادن از ترس قضاوت اطرافیان نیفتیم.»
زنگ‌های موبایل برای که به صدا درمی‌آیند؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا