کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» به چاپ یازدهم رسید


کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» به چاپ یازدهم رسید

چاپ یازدهم «تاریخ مستطاب آمریکا» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،«تاریخ مستطاب آمریکا» تاریخ آمریکا را از بدو تأسیس تا کنون در عرصه‌های داخلی و خارجی به زبان طنز روایت می‌کند و البته یک فصل را هم به تاریخ تعاملات آمریکا با ایران اختصاص داده است.نگارش متن طنز را...

کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» به چاپ یازدهم رسید


مدیر ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ۰۸:۴۲ 22 بازدید بدون دیدگاه

چاپ یازدهم «تاریخ مستطاب آمریکا» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،«تاریخ مستطاب آمریکا» تاریخ آمریکا را از بدو تأسیس تا کنون در عرصه‌های داخلی و خارجی به زبان طنز روایت می‌کند و البته یک فصل را هم به تاریخ تعاملات آمریکا با ایران اختصاص داده است.نگارش متن طنز را محمدصادق کوشکی و طراحی کاریکاتورها را نیز مازیار بیژنی انجام داده اند. این پروژه سه فصل کلی دارد: ۱- تشکیل آمریکا ۲- آمریکا در جهان ۳- آمریکا و ایران

در تولید محتوای این اثر سعی شده تا پژوهش کاملی صورت گیرد. به طوریکه، علاوه بر محمدصادق کوشکی، از مشورت فؤاد ایزدی و عباس سلیمی‌نمین نیز بهره برده است. همچنین در استفاده از منابع مکتوب نیز سعی شده تا از منابع معتبر – ترجیحا کتب و مقالات مرجع در موضوعات مورد نظر – استفاده شود و از جستجوی اینترنتی پرهیز شود. علاوه بر این جهت روایت بخش مربوط به موضوعات تاریخ تأسیس آمریکا، فضای داخلی آمریکا و سیاست‌های بین‌المللی آمریکا از منابع غیر ایرانی استفاده شده و همچنین در مورد موضوع سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، بیشتر از منابع منتشر شده توسط وابستگان رژیم پهلوی بهره برده است.

کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» به چاپ یازدهم رسید

بخشی از مقدمه کتاب

تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آن قدر جدی که حتی بخش ها و قسمت های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آن هایی که تاریخ را می شناسند. می دانند قسمت هایی از تاریخ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمی تواند جدی باشد! مثلا ساختن مناره با کله ی مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده ای نیست! چون آمریکایی ها بر خلاف ظاهرشان بیش از حد مجاز جدی اند!

واقعا چه جوری باید با تاریخ ملتی که اسطوره اش «کابوی»، نماد هویتی اش «غرب وحشی» پیروزی شاخصش «انفجار بمب های اتمی در ژاپن»، غذای ملی اش «همبرگر»، عامل برتری اش «هزاران موشک و بمب هسته ای» و هنرمند اخراجی اش «چارلی چاپلین» است، شوخی کرد؟ (لابد می دانید چاپلین سال های سال در تبعید زندگی کرد، چون مقامات آمریکا او را اخراج کرده بودند! او پس از جنگ جهانی دوم تا لحظه ی مرگش امکان زندگی در آمریکا را نیافت، چون بعضی فیلم هایش به مذاق سیاستمداران آمریکایی خوش نیامده بود!)

به هر حال در صفحات آینده خواهید دید که چگونه از پس این مهم برآمده ایم! آن هم در حالتی که تاریخ و جغرافی و تفکر و همه چیز دیگر در آمریکا به سه موضوع اصلی و محوری باز می گردد! «دموکراسی»، »حقوق بشر» و «آزادی»! اصولا هیچ چیز در آمریکا نیست که به این امور مربوط نباشد! چه جوری اش را باید بخوانید!

قسمتی از این کتاب درباره خود آمریکایی ها و تاریخ شان است! قسمتی دیگر در خصوص آمریکا و «ماست» و بخشی هم به آمریکا و دیگران (غیر از ما!) اختصاص یافته!

هدف این کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هر چه در این کتاب می خوانید «مستند» است! یعنی منابع و استادش موجود است و هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن ها در انتهای هر مطلب آمده! آنهایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن هایی که بی حال و حوصله اند به ما اعتماد کنند!”تاریخ مستطاب آمریکا” در سه سرفصل با موضوعات ۱- تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، ۲- سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی و ۳- سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز به قلم دکتر صادق کوشکی به همراه کاریکاتورهایی از مازیار بیژنی به روایت تاریخ آمریکا میپردازد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

بخش های خواندنی کتاب طنز “تاریخ مستطاب آمریک...
مراسم بزرگداشت “مازیار بیژنی” هنرمند ک...
نقد و بررسی کاریکاتورهای کتاب تاریخ مستطاب آمریکا...
انتشار شماره های نهم و دهم بزنگاه ویژه نوروز 94 با...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb
اشتراک گذاری
دستهاخبار کتاب و نشریات طنز
برچسب ها Maziyar Bizhanimohammad sadegh kooshkiThe Magisterial History of Americaتاریخ طنز آمریکاتاریخ مستطاب آمریکاطنز آمریکامازیار بیژنیمحمدصادق کوشکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش