خواص فلفل هندی؛ 10+ خاصیت بی نظیر فلفل هابانرو برای سلامتی و پوست و مو


فلفل هابانرو یا فلفل هندی چیست؟ فلفل هابانرو یا فلفل هندی (به انگلیسی : Habanero chili) یکی از گونه های فلفل دلمه ای و تندترین نوع فلفل تند محسوب می شود که بیشتر به رنگ های نارنجی، قرمز و گاهی سبز، سفید، زرد، بنفش و قهوه ای یا سیاه در طبیعت یافت می شود. فلفل […] The post خواص فلفل هندی؛ 10+ خاصیت بی نظیر فلفل هابانرو برای سلامتی و پوست...

خواص فلفل هندی؛ 10+ خاصیت بی نظیر فلفل هابانرو برای سلامتی و پوست و موخواص فلفل هندی

فلفل هابانرو یا فلفل هندی چیست؟

فلفل هابانرو یا فلفل هندی (به انگلیسی : Habanero chili) یکی از گونه های فلفل دلمه ای و تندترین نوع فلفل تند محسوب می شود که بیشتر به رنگ های نارنجی، قرمز و گاهی سبز، سفید، زرد، بنفش و قهوه ای یا سیاه در طبیعت یافت می شود.

فلفل هندی فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص فلفل هندی را برای سلامتی، لاغری و پوست و مو را ارائه کرده ایم.

خواص فلفل هابانرو برای پوست و مو

1. درمان آکنه و جوش صورت

تحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد می تواند به درمان آکنه و جوش صورت و التهاب و قرمزی پوست ناشی از جوش صورت کمک کند.

2. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو با افزایش تولید کلاژن پوست باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

3. درمان پسوریازیس

گفته می شود که کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان پسوریازیس مفید می باشد.

4. تقویت و افزایش رشد مو

مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در فلفل هابانرو به تقویت و افزایش رشد مو ها کمک می کند.

فواید دارویی و درمانی فلفل هندی برای بدن

5. لاغری و کاهش وزن

کاپسیسین موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو متابولیسم بدن را افزایش داده و با افزایش تجزیه ی سلول های چربی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

فلفل هندی یا فلفل هابانرو با کاهش اشتها از پرخوری پیشگیری کرده و باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

6. سرماخوردگی و سینوزیت

تحقیقات نشان داده که فلفل هابانرو به پاک سازی و سم زدایی سیستم تنفسی و سینوس ها کمک کرده و برای درمان سینوزیت مفید می باشد.

فلفل هندی همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده ی قوی بوده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

7. سرطان

تحقیقات نشان داده که کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو برای پیشگیری و درمان انواع سرطان از جمله سرطان های مثانه و پروستات مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین C موجود در فلفل هندی یا فلفل هابانرو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند.

8. دیابت و قند خون

کاپسیسین موجود در فلفل هندی با تنظیم سطح انسولین خون به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کرده و همچنین برای کاهش کلسترول خون افراد دیابتی مفید می باشد.

گفته می شود که خوردن انواع فلفل از جمله فلفل هابانرو یا فلفل هندی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

9. روماتیسم و آرتروز

مقادیر بالای کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو باعث کاهش التهاب در بدن می شود و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش می دهد، برای کاهش درد حتی می توانید فلفل را به صورت موضعی بر روی عضلات بمالید.

همچنین تحقیقات نشان داده که کاپسیسین به درمان درد عضلانی و درد های ناشی از سیاتیک و پوکی استخوانهم کمک می کند.

10. کلسترول خون و قلب

محققان یک دانشگاه در هنگ کنگ معتقدند که کاپسیسین موجود در فلفل هابانرو با کاهش کلسترول بالای خون برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی، آرترواسکلروزیس و سکته قلبی مفید می باشد.

11. فشار خون

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد مصرف فلفل هابانرو به دلیل مقادیر بالای کاپسیسین که دارد می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

عوارض و مضرات فلفل هابانرو

اگر از مشکلات گوارشی مانند سوزش سردل و سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید، فلفل هابانرو می تواند بیماری شما را تشدید کند.

طبع فلفل هابانرو

طبیعت فلفل هندی گرم و خشک می باشد. فلفل هندی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم و کاپسیسین می باشد.

فلفل هانورو بومی آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و جزایر کارائیب می باشد. امروزه مکزیک به عنوان بزگترین تولید کننده فلفل هابانرو در جهان شناخته می شود.

فلفل هندی را به صورت تازه برای تهیه ترشی فلفل هندی یا به صورت خشک و پودر شده برای تهیه انواع پیتزا، سالاد، سوپ، سس سالسا و سس گوجه فرنگی تند استفاده می کنند.

درمان و رفع تندی فلفل هابانرو در دهان

برای رفع تندی فلفل هابانرو در دهان می توانید یک لیوان آب یا شیر بنوشید. محصولات لبنی از جمله شیر کاپسیسین را غیرفعال کرده و حس گرمای ناشی از تندی فلفل در دهان را از بین می برد.

ارزش غذایی فلفل هابانرو (100 گرم)

کالری : 58 فیبر : 3.8 گرم پروتئین : 3.8 گرم کربوهیدرات : 15.3 گرم قند : 7.6 گرم

در ادامه بخوانید : خواص فلفل دلمه ای

منابع : jonbarron – drhealthbenefits

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!