درخواست ازبکستان از افغانستان برای کاهش عوارض و تعرفه‌های گمرکی


درخواست ازبکستان از افغانستان برای کاهش عوارض و تعرفه‌های گمرکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هیئت ازبکستان به سرپرستی «جمشید خواجه اف» وزیر تجارت خارجی ازبک‌ها به «کابل» سفر و با «همایون رسا» وزیر تجارت و صنایع افغانستان دیدار و گفت‌وگوکرد. خواجه اف اظهار داشت: هم اکنون در...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هیئت ازبکستان به سرپرستی «جمشید خواجه اف» وزیر تجارت خارجی ازبک‌ها به «کابل» سفر و با «همایون رسا» وزیر تجارت و صنایع افغانستان دیدار و گفت‌وگوکرد.

خواجه اف اظهار داشت: هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با حضور سرمایه گذاران افغان و در افغانستان 8 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ازبک فعالیت می‌کنند.

ازبکستان از افغانستان خواست برای انجام ترانزیت شرایط مناسب ایجاد کند و همچنین عوارض و تعرفه‌های گمرکی را کاهش دهد.

در این گفت‌وگوها تاکید شد که طرفین خواستار توسعه مبادلات بازرگانی دوجانبه هستند.

در مرحله اول این گفت‌وگوها بین بخش‌های دولتی و خصوصی 2 کشور برگزار شده و در ماه ژوئن سال جاری میلادی در شهر «ترمذ» در توسعه روابط متقابلا سودمند جهش تازه‌ای ایجاد شد.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار قرار گرفته است.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور طی 5 ماه سال جاری میلادی با 15 درصد افزایش در سطح 286 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفته است.

ازبکستان به افغانستان برق، میوه، سبزیجات، فرآورده‌های نفتی و کود صادر می‌کند.

افغانستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

/انتهای پیام/

درخواست ازبکستان از افغانستان برای کاهش عوارض و تعرفه‌های گمرکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست