چارت سازمانی کفاف اداره موقوفات خراسان جنوبی را نمی دهد


چارت سازمانی کفاف اداره موقوفات خراسان جنوبی را نمی دهد

بیرجند- سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چارت سازمانی اداره کل اوقاف استان کفاف اداره موقوفات را نمی کند لذا باید در این خصوص پیگیری های لازم با مرکز انجام شود.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح سه شنبه در مجمع نمایندگان استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار رقبه در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، افزود: ۹ هزار و ۳۰۰ موقوفه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۴ هزار رقبه انتفاعی است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع رقبه های سطح استان تعداد ۱۹ هزار رقبه منفعتی است، گفت: با توجه به سرپنجه ضعیف استان اداره موقوفات بسیار سخت است.

اعزام ۱۸۷ مبلغ به بقاع متبرکه استان

وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات استان در گذشته قنوات بوده است، عنوان کرد: در بسیاری از مکان ها در حق موقوفات ظلم فاحشی صورت گرفته که باید در خصوص آن چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: یک هفتم منطقه موسویه قاین و قنوات آن جا وقف بوده است اما به دلیل حفر شش حلقه چاه بدون دریافت هزینه از اوقاف در حال حاضر هیچ درآمدی از این موقوفات عائد اداره کل اوقاف نمی شود.

وی با اشاره به اینکه درآمدی جهت حفظ عین موقوفات در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در خراسان جنوبی تمامی موقوفات بر مبنای اعتقادات مردم بوده و تمام درآمد آن نیز متعلق به خود مردم است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اداره کل اوقاف به عنوان یک اداره فرهنگی فعالیت دارد، افزود: طی اجرای طرح نشاط معنوی ۱۸۷ مبلغ از قم و مشهد اعزام و در ۴۳ بقعه متبرکه فعالیت های فرهنگی و مذهبی انجام می دهند.

دست خالی اداره اوقاف در فعالیت های فرهنگی

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه باید در هزینه های فرهنگی دیده شود، اظهار داشت: علی رغم اینکه اداره کل اوقاف مجری برگزاری مسابقات قرآنی بوده اما متاسفانه تاکنون هنوز هزینه ای در این خصوص به اوقاف پرداخت نشده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در حال حاضر ۹۶ بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد که می تواند بهترین مرکز فرهنگی باشد، افزود: متاسفانه بقاع شاخص و درآمدزا استان به شمار انگشتان دست نمی رسد لذا نیاز به حمایت در این خصوص به شدت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مساجد ورودی استان همچون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باید از خدمات عمومی و رفاهی و زیباسازی کافی بهره مند شوند، گفت: چارت سازمانی اداره کل اوقاف استان کفاف اداره موقوفات را نمی کند لذا باید در این خصوص پیگیری های لازم با مرکز انجام شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر ادارات اوقاف استان موقوفه است در صورتی که دولت باید در این زمینه اعتبار هزینه کرده و برای فعالیت های اوقاف اداره احداث کند.

کد خبر 4342774

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا