1692 قلم کالای بدون علامت استاندارد در خراسان شمالی شناسایی شد


1692 قلم کالای بدون علامت استاندارد در خراسان شمالی شناسایی شد

بجنورد- مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از شناسایی یک هزار و 629 قلم کالای بدون علامت استاندارد در این استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، فهیمه مهمان نواز اظهار کرد: در بازرسی از صنوف، فروشگاه ها و مراکز توزیع و عرضه خراسان شمالی به منظور اجرای طرح طاها، امسال ۱۰۳ برند شامل یک هزار و ۶۲۹ قلم کالای بدون علامت استاندارد، فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد، شناسایی، توقیف و جمع آوری شد.

مهمان نواز افزود: در این مدت یک هزار و ۳۷۲ مورد بازرسی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های تایید صلاحیت شده از مراکز عرضه و توزیع کالا در رابطه با اجرای طرح طاها، انجام شده است.

وی همچنین در رابطه با احقاق حقوق مصرف کنندگان، بیان کرد: تولیدکنندگان ملزم به درج دقیق مشخصات از جمله آدرس محل تولید بر روی محصولات و فرآورده های مشمول استاندارد اجباری بوده و در غیر این تخلف محسوب و به توقیف کالا منجر می‌شود .

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: کالاهای بدون علامت استاندارد کشف شده شامل فرآورده های فیلتر هوا خودرو، لنت ترمز خودرو، شیرآلات بهداشتی، چسب چوب، نمک خوراکی، گلاب، پوشک بهداشتی، رب گوجه فرنگی، گندم و جو پوست کنده و روغن موتور است.

تایید صلاحیت ۱۱ واحد تولیدی در خراسان شمالی

مهمان نواز در ادامه اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال برای صلاحیت ۱۱ مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان پروانه و تاییدیه صلاحیت صادر شده است.

وی افزود: در این مدت هشت گواهی تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت تجدید و تمدید شد و با استعفای پنج مدیر کنترل کیفیت نیز موافقت به عمل آمد .

کد خبر 4343057
1692 قلم کالای بدون علامت استاندارد در خراسان شمالی شناسایی شد الهام یزدان پناه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه