عکس هایی از تمرینات تیم ملی جودو بانوان ایران


عکس هایی از تمرینات تیم ملی جودو بانوان ایران

بانوان جودوکار تیم ملی ایران این روزها زیر نظر نلیا کیامووا تکنیک‌های جدیدی را یاد می‌گیرند تا در…

بانوان جودوکار تیم ملی ایران این روزها زیر نظر نلیا کیامووا تکنیک‌های جدیدی را یاد می‌گیرند تا در میدان بازی‌های آسیایی جودوی بانوان ایران را صاحب اعتبار و جایگاه کنند.

یک روز با بانوان جودوکار ایران

تیم ملی جودوی بانوان ایران زیر نظر نلیا کیامووا سرمربی ازبکی تمرین‌های آمادگی خود را برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا دنبال می کند. اردوهای این تیم از اسفند ماه۹۶ و بدون توقف در حال پیگیری است. در یکی از تمرینات این تیم در هفته جاری ۱۵ بانوی جودوکار در سالن ورزشی افراسیابی تهران دور هم جمع شدند تا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برنامه‌های آمادسازی خود را دنبال کنند.

در تمام این مدت سرمربی تیم آنها را زیر نظر داشت و برای آموزششان بارها با جودوکاران مبارزه کرد و با اینکه نمی توانست فارسی صحبت کند اما با اشاره و مبارزه با جودوکاران اجرای صحیح تکنیک‌ها را به آنها یاد می‌داد.

حدود یک ساعت از تمرین گذشته بود که ورزشکاران دست از کار کشیدند تا دقایقی را استراحت کنند، سپس دو جودوکار در بین نیم دایره‌ای که هم تیمی‌هایشان تشکیل داده بودند آموزش‌های نلیا را اجرا می‌کردند. هر چند ثانیه یک بار نلیا آنها را از هم جدا می‌کرد و خود حریف تمرینی‌شان می‌‎شد تا تکنیک دیگری به آنها آموزش دهد. چند بار تکنیک را اجرا می‌کرد و با انگلیسی حرف‌هایی را به دختران تیم ملی می‌زد که در بین صدای فن سالن از گوش کسانی که اطراف تاتامی بودند پنهان می‌ماند و تنها زمزمه‌ی از حرف‌هایش شنیده می‌شد.

خانم سرمربی تایمری را به گردنش آویزان کرده بود و هر چند دقیقه یک بار آن را نگاه می‌کرد و دستور توقف تمرین را می‌داد یا نیم دایره بازیکنان را به هم می‌زد تا دوباره دو به دو همان تکنیک‌ها را اجرا کنند، درابتدا کمی ناشی‌گری در تمرین تکنیک دیده می‌شد اما هر چه زمان پیش می‌رفت در اجرای تکنیک هم پیشرفت دیده می‌شد.

نلیا کیامووا سرمربی تیم ملی جودو بانوان ایران در مورد وضعیت تیم ملی گفت: " برنامه های تمرینی زیادی داشتیم و با برنامه ریزی خاص در حال آماده شدن برای بازی های آسیایی هستیم. دخترها هر روز بهتر و بهتر می شوند فقط تجربه مسابقه ندارند وگرنه خوب هستند. هر مربی‌ای بازیکنانش را برای کسب مدال آماده می‌کند. دوست ندارم بدون مدال یا بدون نتیجه از بازی‌های آسیایی برگردیم، امیدوارم بازیکنانم بتوانند مدال کسب کنند."

خنده‌ها و شوخی‌های پاپان تمرین این پیام را می‌رساند که دختران جودوکار با وجود خستگی انگیزه خوبی دارند.

دختران جودوکار بازی‌های آسیایی جاکارتا را سکوی پرشی می‌دانند برای رسیدن به سکوهای بالاتر مثل فاطمه برمکی و دنیا آقایی که آرزوی ورزشی ‌شان کسب طلای المپیک است و هرچند با تحقق این آرزو فاصله دارند اما می‌گویند که با جان دل تمرین می‌کنند تا موفق شوند.


سرمربی تیم ملی جودو بانوان در حال تذکر به ملی پوشان
عکس هایی از تمرینات تیم ملی جودو بانوان ایران

تمرینات اعضای تیم ملی بانوان
عکس هایی از تمرینات تیم ملی جودو بانوان ایران

استراحت ملی پوشان جودو پس از پایان تمرینات
عکس هایی از تمرینات تیم ملی جودو بانوان ایران



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری