مسئولیت پذیری؛ شرط عبور از مشکلات


مسئولیت پذیری؛ شرط عبور از مشکلات

معاون اول رئیس جمهور: درک درست و مسئولیت پذیری دو شرط لازم برای عبور از مشکلات است و مجموعه حاکمیت به تنهایی نمی‌تواند این شرایط را مدیریت کند و حضور همگانی را می‌طلبد.

مسئولیت پذیری؛ شرط عبور از مشکلات به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری استان اصفهان بابیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد اما این بدان معنا نیست که کشور الزاما در بحران است، افزود: معنای شرایط فعلی این است که باید اوضاع خوب مدیریت و درک شود.
وی گفت: درک درست و مسئولیت پذیری دو شرط لازم برای عبور از این شرایط است و مجموعه حاکمیت به تنهایی نمی تواند این شرایط را مدیریت کند بلکه همکاری و حضور همگانی را طلب می کند.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه محدودیت هایی که پیش روی ما است فلج کننده و بسیار نگران کنده نیست، افزود: ما توانمندی های بسیاری داریم و فرصت های زیادی در این شراط برایمان فراهم می شود.
جهانگیری با بیان اینکه برجام با وجود همه اشکالاتی که داشت پشتوانه شورای امنیت سازمان ملل را به همراه داشت، گفت: با کناره گیری یک طرفه و خطرناک آمریکایی ها از برجام، دشمنان توطئه چینی های بسیاری را علیه ایران آغاز کردند.
وی نابودی جمهوری اسلامی ایران را نقشه جدید دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمنان به صراحت می گویند که علیه ایران اتاق جنگ تشکیل دادند و دراین اتاق علیه نفت،بانک،تجارت خارجی وبخشهای مختلف اقتصادی ایران هدف گذاری کرده اند.
معاون اول رییس جمهور افزود: مسائلی که مربوط به نهادهای حاکمیتی بوده رهبر معظم انقلاب با سران و اعضای قوا جلسه گذاشتند و به مسوولان اعلام کردند که با برنامه ریزی
تصمیم بگیرند و هر تصمیمی برای حل مشکل مردم گرفتند ایشان از آن حمایت می کنند.
جهانگیری گفت:پیش شرط اصلی ما در شرایط فعلی این است که باید یک انسجام ملی و مهم در کشور صورت بگیردو مردم در کنارمسئولان با هرگرایش فکری و سیاسی به میدان بیایند.

برنامه های دولت در شرایط موجود
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه دولت بدترین حالت های ممکن را پیش بینی کرده افزود: با آغاز تلاطم های ارز دولت برنامه ریزی های خود را آغاز کرد، ارائه نفت در بورس و اولویت بندی برای کالاهای وارداتی و جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند یا ضروری نیستند از جمله اقدامات دولت دراین این مسیر است.

باید یک انسجام ملی و مهم در کشور صورت بگیرد و مردم در کنار مسئولان با هرگرایش فکری و سیاسی به میدان بیایند

وی صرفه جویی در هزینه ها را از الزامات دستگاه های دولتی دانست و گفت: در این شرایط اعتبارات دستگاه های دولتی کاهش می یابد و دمیدن بر طبل مطالبات کار درستی نیست.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه این شرایط فرصت بی نظیری را برای خودکفایی و افزایش کمی و کیفی تولید در داخل کشور بوجود آورده است، افزود: نباید منطقه ای فکر کنیم و باید برای حل مشکل نگاه کشوری داشته باشیم.

تاکیدبر صرفه جویی در مصرف آب
اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به مساله خشکسالی و کاهش بارش ها گفت: من وقتی به وضع آب سیستان فکر می کنم خوابم نمی برد شرایط آب زابل بسیار بد است،هرمزگان،خوزستان و استان های جنوبی هم با وضع بدی مواجه هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال به خاطر کاهش شدید بارندگی ها سال ویژه است، افزود: باید با صرفه جویی و برنامه ریزی از شرایط کمبود آب و خشکسالی با لطف خداوند متعال عبور کرد.
معاون اول رئیس جمهور به مشکل آب اصفهان هم اشاره کرد و گفت: حیات اصفهان به زاینده رود بسته شده است و دولت مردمی را که از خشکسالی ها آسیب دیده اند رها نمی کند.
وی اضافه کرد: ما انتظار داریم توسعه این استان کند نشود و با برنامه ریزی دقیق و توسعه بهره وری و تفکر نخبگان و اندیشمندان این وضع مدیریت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران