عملیات احداث ضلع جنوبی زیر گذر استاد معین تهران آغاز شد


عملیات احداث ضلع جنوبی زیر گذر استاد معین تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- به همت شهرداری منطقه 9 و با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و با تخریب بخشی از دیوار پادگان جی عملیات احداث زیر گذر استاد معین پس از سال ها بلاتکلیفی از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کار مطالعاتی پروژه احداث زیرگذر استاد معین سال 93 آغاز و عملیات اجرایی آن از نوروز 95 شروع شد.
با اجرای این طرح خیابان استاد معین با زیرگذر به خیابان شهید اکبری در شمال خیابان آزادی متصل می شود.
با ادامه جنوب خیابان استاد معین و گذر از پادگان جی و اتصال به خیابان 30‌متری جی، این محور کارکرد بزرگراهی به خود می گیرد و موجب کاهش بخش زیادی از بار ترافیکی خیابان آزادی می شود.
قرار بود این پروژه اردیبهشت ماه سال گذشته به بهره برداری برسد اما وجود معارضات تاسیساتی و قرار گرفتن پادگان جی در مسیر آن ادامه کار را با مشکل مواجه کرد.
طول این زیرگذر 591 متر و عرض آن 15 متر است که حدود 216 متر آن مسقف خواهد بود.
به گفته شهردار منطقه 9 این پروژه قرار است تا پایان مهرماه امسال به بهره برداری برسد.
سید علی مفاخریان عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات زیر گذر استاد معین و با اشاره به تخریب بخشی از دیوار پادگان جی به خبرنگار ایرنا گفت: این تخریب با همکاری و همراهی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت که با توافقات خوبی که با ارتش انجام شد و با توجه به بیابان مقام معظم رهبری در خصوص بازگشایی معابر شهری این اقدام بسیار مبارک پس از گذشت بیش از 8 سال انجام شد.
وی ادامه داد: در این راستا عصر امروز (چهارشنبه) سر در قدیم پادگان جی در مسیر خیابان نوری نیارکی در تقاطع خیابان استاد معین تخریب شد.
مفاخریان با بیان اینکه این مکان از پادگان در نقطه ای بود که تقاطع خیابان نوری نیارکی و استاد معین ضلع جنوب بود، اظهار داشت: در پی این طرح خیابان استاد معین به خیابان سی متری جی متصل خواهد شد و مسیر شمال به جنوب این محدوده برای شهروندان از این طریق بازگشایی شده تا دسترسی شهروندان این منطقه با سهولت بیشتری فراهم شود.
شهردار منطقه 9 تهران یادآور شد: با تخریب سردر قدیمی، سردر جدید با اتاق نگهبانی ساخته می‌شود و دقت کرده‌ایم تا حریم امنیتی پادگان هم رعایت شود.
وی گفت: باتوجه به اجرای رمپ و لوپ ها در این تقاطع نیازمند تخریب سر در بودیم و مسیر جنوبی خیابان استاد معین به سمت خیابان سی متری جی در اولویت قرار دارد و تاکنون نیز بخش عمده ای از کار اجرایی این خیابان انجام شده است.
به گفته شهردار منطقه 9، تا چند ماه آینده این معبر بازگشایی و ضلع جنوب خیابان برای تردد شهروندان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به طراحی تونل ضلع شمال این محدوده در زیرگذر آزادی- استاد معین نیز اظهار داشت: با اجرای این پروژه مشکل تردد شمال به جنوب منطقه حل می شود؛ چراکه در گذشته تنها از طریق بزرگراه آیت الله سعیدی امکان ورود به منطقه 9 امکان پذیر بود و با اجرای این طرح منطقه از بن بست خارج می شود.
مفاخریان با اشاره به آزادسازی این دیواره و توقف عملیات شهری افزود: براساس زمان بندی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران تا پایان مهرماه عملیات بهره برداری از این پروژه انجام می شود.
** افتتاح 50 پروژه عمرانی تا چند روز آینده در منطقه 9
شهردار منطقه 9 شهرداری تهران همچنین در ادامه از افتتاح 50 پروژه عمرانی تا چند روز آینده در این منطقه خبر داد.
وی اظهار داشت: این پروژه ها در قالب احداث بوستان های تفرجگاهی، اماکن فرهنگی و تفریحی است که تا چند روز آینده با حضور شهردار تهران و مقاماتی از ریاست جمهوری مراسم بهره برداری از این پروژه ها برگزار می شود.

** باید به خواسته های شهروندان تن داد
همچنین در حاشیه برگزاری مراسم آغاز عملیات زیرگذر استاد معین رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برای اجرای پروژه های مختلف شهری باید به خواسته ها و نیازهای شهروندان در محلات مختلف تن داد.
محمد سالاری ادامه داد: در مدیریت شهری گذشته پروژه های زیادی با اعتبارات چند صد میلیارد تومانی افتتاح شد اما اکثریت این پروژه ها عملیات مطالعاتی بر روی آنها انجام نشد و به خواسته ها و نیازهای شهروندان در محلات مختلف توجه نشد.
وی اظهار داشت: در مدیریت شهری تهران برای پروژه های اولویت دار و نیازهای اساسی شهروندان در محلات مختلف توجه جدی می شود و با تاکیدات شهردار تهران پروژه های نیمه تمامی که مورد نیاز شهروندان است باید هر چه زودتر مورد بهره برداری قرار بگیرد.
به گفته سالاری یکی از اساسی ترین پروژه همین تخریب بخشی از دیوار پادگان جی که مورد تاکید شهروندان در منطقه 9 بود که شاهد بودیم امروز پس از گذشته چندین سال بلاتکلیفی عملیات احداث پروژه زیر گذر استاد معین آغاز و ضلع جنوبی آن تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین هماهنگی و امور مناطق شهرداری در این مراسم از تلاش‌ها و پیگیری شهردار منطقه 9 تقدیر کرد و افزود: این منطقه به جهت مجاورت با دانشگاه شریف استعدادهای درخشانی دارد.
حسن رباطی گفت: توجه به نیازهای محلات و سرانه‌های مختلف محلی، از پارامترهای مورد توجه شهرداری تهران است و باید با توجه به درون سازمان و تقویت فعالیت همکاران گام‌های موثری برداریم.
مراسم تخریب بخشی از دیوار پادگان جی ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور محمد سالاری و مجید فراهانی از اعضا شورای اسلامی شهر تهران، حسن رباطی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9 تهران و جمعی از مدیران شهری در محل اجرای پروژه برگزار شد.
تهرام/7243//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته