ارتش الجزایر عملیات گسترده ای در نزدیکی مرز تونس آغاز کرد


ارتش الجزایر عملیات گسترده ای در نزدیکی مرز تونس آغاز کرد

الجزیره - ایرنا - ارتش الجزایر در پی عملیات تروریستی یکشنبه گذشته در یکی از استان مرزی «جندوبه» تونس که منجر به کشته شدن 6 نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر شد، عملیات گسترده ای در مناطق هم مرز با تونس آغاز کرد تا مانع تحرکات تروریست ها در داخل خاک این کشور شود.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، رسانه های محلی اعلام کرده اند ارتش الجزایر در سه استان هم مرز با تونس (تبسه، سوق اهراس و الوادی) برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به داخل خاک الجزایر پس از تعقیب آن ها از سوی نیروهای تونسی، عملیات گسترده ای آغاز کرده و گفته شده از دوشنبه شب بیش از دو هزار نظامی در این مناطق مستقر کرده است.
یک منبع آگاه نظامی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: این عملیات ارتش الجزایر تا زمان به پایان رسیدن تعقیب تروریست ها از سوی ارتش تونس ادامه می یابد.
وی افزود: تروریست هایی که به مرزبانان تونسی در استان جندوبه حمله کردند، از داخل خاک الجزایر به این کشور نرفته بودند.
گردانی به نام «عقبه بن نافع» وابسته به داعش مسئولیت حمله به نیروهای تونسی را بر عهده گرفت.
روزنامه «الخبر» الجزایر پیش از این از عملیات گسترده نیروهای ارتش در جنگل های شرق استان «البویره» واقع در 50 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت برای یافتن تروریست ها خبر داده بود.
الجزایر و تونس توافقنامه های امنیتی و نظامی برای مبارزه با تروریست ها امضا کرده اند و در این زمینه با هم همکاری دارند.
دو کشور یک هزار و 10 کیلومتر مرز مشترک دارند.
وزارت دفاع الجزایر اعلام کرده است نیروهای ارتش این کشور طی 6 ماه نخست سال جاری میلادی ، 20 تروریست را به هلاکت رسانده و 18 تروریست دیگر را نیز دستگیر کرده است. طی این مدت بیش از 70 تروریست دیگر نیز خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده اند.
شبد**خاورم **2041**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در