20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدید


میگرن یک اختلال عصبی شدید است که با سردرد های ملایم یا شدید پی درد پی مشخص می شود، گفته می شود که  سردرد میگرن شایع ترین بیماری عصبی و سومین علت اصلی ناتوانی در جهان محسوب می شود. هر سردرد میگرنی ممکن است از 4 تا 72 ساهت به طول بینجامد، علائم و نشانه […] The post 20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدید appeared...

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان خانگی میگرن

هر سردرد میگرنی ممکن است از 4 تا 72 ساهت به طول بینجامد، علائم و نشانه های میگرن در افراد مختلف، متفاوت است اما در بیشتر افراد به صورت سردرد شدید، حساسیت شدید به نور و صدا، احساس سوزش در دست ها و پا ها، حالت تهوع و استفراغ ظاهر می شود.

با ما در ادامه این مقاله از سایت کوکا همراه باشید تا با بهترین داروهای گیاهی و روش های خانگی برای درمان سریع میگرن آشنا شوید.

درمان های طبیعی و گیاهی میگرن در منزل

1. درمان میگرن با یخ

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان سریع میگرن در منزل : یخ و آب یخ

طبق گفته کارولین برنشتاین، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد استفاده از یخ یکی از بهترین و سریع ترین روش های طبیعی برای درمان میگرن محسوب می شود.

شما می توانید یک بسته یخ را بر روی پیشانی، سر و گردن خود قرار دهید یا صورت خود را با آب یخ بشویید تا میگرن شما سریع بهبود پیدا کند.

2. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان میگرن محسوب می شود.

هر روز برای پیشگیری از حمله ی سردرد میگرنی یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید، یک قاشق غذا خوری عسل در آن بریزید و بنوشید.

3. درمان سردرد میگرنی با دارچین

دارچین یک ادویه ی معجزه گر است که می تواند به طور موثر برای درمان میگرن استفاده شود؛ یک قاشق غذا خوری پودر دارچین را در مقداری آب بریزید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی پیشانی و گیجگاه خود بمالید و دراز بکشید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

4. روغن اسطوخودوس

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان طبیعی میگرن : روغن اسطوخودوس

تحقیقات نشان داده که افرادی که هنگام حمله ی سردرد میگرنی روغن اسطوخودوس را استنشاق می کنند یا از بخور اسطوخودوس استفاده می کنند، سردرد آن ها سریع تر درمان می شود.

شما باید 15 دقیقه به طور مستقیم روغن اسطوخودوس را ببویید یا با اسطوخودوس بخور دهید.

5. درمان میگرن با نعناع

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان خانگی میگرن : روغن نعناع

اگر هنگام سردرد میگرنی روغن نعناع را بر روی پیشانی و پشت گردن خود بمالید سردرد شما برطرف شده و علاوه بر این حالت تهوع ناشی از میگرن و اضطراب هم کاهش می یابد.

6. رزماری

رزماری یکی دیگر از دارو های گیاهی موثر برای درمان میگرن محسوب می شود؛ یک قطره روغن رزماری بر روی پیشانی و گیجگاه خود بمالید و خوب ماساژ دهید تا سردرد شما بهبود پیدا کند.

7. ریحان

روغن ریحان در آروماتراپی برای درمان سریع میگرن استفاده می شود؛ یک قطره روغن ریحان را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی پیشانی و گردن خود خوب ماساژ دهید تا سردرد شما درمان شود.

8. دمنوش مخلصه یا بابونه گاوی

یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان میگرن مخلصه یا بابونه گاوی است، شما می توانید برای درمان سریع تر میگرن از دمنوش مخلصه یا دمنوش بابونه گاوی استفاده کنید.

فراموش نکنید که نوشیدن این دمنوش در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

9. زنجبیل

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان گیاهی میگرن : دمنوش زنجبیل

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نوشیدن چای و دمنوش زنجبیل و همچنین استفاده از پودر زمجبیل یا زنجبیل تازه در آبمیوه و آب سبزیجات تازه به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان سریع میگرن کمک می کند.

10. فلفل کایین

فلفل کایین یک درمان خانگی خوب برای میگرن محسوب می شود، چون گردش خون را تحریک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. علاوه بر این، کاپسیسین موجود در این فلفل به عنوان یک روش طبیعی برای درمان میگرن شناخته می شود.

نصف قاشق چای خوری فلفل کایین را در یک فنجان آب گرم بریزید و 5 دقیقه بگذارید بماند تا دم بکشد، سپس مقداری آب لیمو ترش تازه و عسل به آن اضافه کنید و بنوشید تا سردرد میگرنی بهبود یابد.

11. بابونه

دمنوش بابونه دارای خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم و همچنین خواص آرام بخش قوی است که برای پیشگیری و درمان میگرن استفاده می شود.

دو تا سه قاشق چای خوری گل بابونه را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش بابونه آماده است از صافی رد کنید و بنوشید.

اگر می خواهید زودتر نتیجه بگیرید به شما پیشنهاد می کنیم که روزی 3 تا 4 فنجان از این دمنوش استفاده کنید.

12. حرکات یوگا برای درمان میگرن

یوگا یکی از بهترین ورزش ها برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله میگرن شدید می باشد. تحقیقات نشان می دهد که تمرینات و حرکات ساده ی یوگا مانند اوتاناسانا، شیرش آسانا و سیتو باند آسانا به درمان یوگا کمک می کنند.

13. مراقبه و مدیتیشن

مدیتیشن تکنیک آرامش است که به شما کمک می کند سردرد میگرنی خود را درمان کنید.

در جای ساکت آرام و صاف بنشینید و سعی کنید تمرکز خود را بر روی چیز هایی که دوست دارید، متمرکز کنید. با مراقبه و مدیتیشن شما علاوه بر درمان میگرن می توانید استرس خود را هم درمان کنید.

14. درمان سردرد میگرنی با ماساژ

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان میگرن با ماساژ درمانی

مطالعه ای که بر روی بیماران مبتلا به میگرن انجام شده، نشان می دهد که افرادی که از ماساژ سوئدی، ماساژ لنفاوی، شیاتسو و رلفینگ استفاده می کنند کمتر در معرض حمله ی سردرد میگرن قرار می گیرند.

15. منیزیم

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان میگرن با مواد غذایی حاوی منیزیم

کمبود منیزیم در بدن یکی از علل اصلی ابتلا به سردرد میگرنی محسوب می شود. در واقع یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم منیزیم تا 41 درصد حمله ی میگرن را کاهش می دهد.

برخی از منابع غذایی منیزیم عبارتند از؛ بادام، کنجد، تخمه آفتابگردان، آجیل یا بادام برزیلی، بادام هندی، بادام زمینی و کره بادام زمینی و بلغور جو دوسر.

16. امگا 3

تحقیقات جدید در سال 2013 نشان داده که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان سردرد میگرن مفید می باشد.

گردو و تخم کتان بهترین منابع غذایی امگا 3 محسوب می شوند.

17. درمان میگرن با ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

محققان می گویند که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B2 یا ریبوفلاوین برای پیشگیری و درمان میگرن مفید می باشد.

بادام و اسفناج از بهترین مانبع غذایی گیاهی حاوی مقادیر بالای ویتامین B2 هستند.

18. آب انگور

تحقیقات نشان داده که نوشیدن آب انگور تازه یکی از بهترین و موثر ترین درمان ها برای سردرد میگرنی محسوب می شوند.

19. گیلاس

گیلاس حاوی ترکیبات فعال کوئرستین است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و خواص قوی ضد التهابی دارد، تحقیقات نشان داده که مصرف منظم گیلاس برای پیشگیری و درمان میگرن مفید است.

20. درمان فشاری

20 درمان سریع خانگی و گیاهی برای سردردهای میگرنی ملایم و شدیددرمان سریع میگرن در منزل : درمان فشاری

درست مانند یوگا، طب فشاری هم یکی از روش های پیشگیری و درمان یوگا محسوب می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که طب فشاری به درمان حالت تهوع ناشی از میگرن هم کمک می کند.

در ادامه بخوانید : راه های درمان سردرد تنشی

منبع : brightside – curejoy – foxnews

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید