مرحله استانی ششمین دوره المپیاد دادرس در خراسان جنوبی برگزار شد


مرحله استانی ششمین دوره المپیاد دادرس در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری ششمین مرحله استانی مسابقات دادرس در استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم شهریاری ظهر پنج شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات طرح دادرس در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات ویژه دانش آموزان پایه هشتم استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی ششمین دوره این المپیاد در مجموع دو هزار و ۱۰۰ دانش آموز برای فراگیری مهارت های امدادی در قالب ۱۵۰ تیم آموزش های لازم را فرا گرفتند، بیان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات بهمن ماه سال گذشته در استان برگزار شد.

رقابت ۳۰۸ دانش آموز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در مرحله استانی این مسابقات نیز ۳۰۸ دانش آموز از ۱۱ شهرستان استان در قالب ۲۲ تیم در دو بخش دختران و پسران به رقابت خواهند پرداخت .

شهریاری، اسکان اضطراری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، احیاء قلبی ریوی، پناه گیری و خروج ایمن، شکستگی و آتل بندی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و خونریزی، پانسمان و بانداژ را از جمله آیتم های برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح دادرس با هدف ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان برگزار می شود، عنوان داشت: در طرح دادرس دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اضافه کرد: تیم های اول در هر بخش شهریور ماه امسال به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

به گفته وی بخش اول مسابقات استانی ویژه پسران ۲۱ تیر ماه برگزار و بخش دوم ویژه دختران نیز ۲۴ تیر ماه برگزار می شود.

کد خبر 4344935

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند