وزیر صنعت: تاسیس واحدهای تولیدی رو به افزایش است


وزیر صنعت: تاسیس واحدهای تولیدی رو به افزایش است

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 22 درصدی درخواست تاسیس واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در سفر یکروزه خود به فیروزکوه از کارخانه های سن ایچ و شیوا بخش خصوصی بازدید کرد و در نشستی که در سالن همایش شرکت سن ایچ برگزار شد، بیان داشت: حدود 1400 کالا ممنوعیت واردات گرفته اند؛ یکی از اهم آنها صنایع غذایی است که واردات ندارد و یک فرصت بزرگ برای تاسیس واحدهای تولیدی و افزایش تولیدات داخلی است.
وی افزود:اعمال فشار به تولیدکنندگان از جمله مالیات ها در این شرایط باید به حداقل برسد تا تولید متوقف نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با خروج امریکا از توافقنامه برجام و بازگشت تحریم ها، مسلما فشارهای اقتصادی پیش خواهد آمد، اما این عامل قابل دفاع است؛ مسئله ای که می تواند آسیب باشد، نا امیدی و تصورات منفی حاکم در اذهان عمومی است؛ مایوس کردن ملت، ترفند دشمن است.
وی با اشاره به کمبود برق ابراز کرد: موضوع برق تا 15 مرداد برطرف خواهد شد، واحدهای صنعتی با امید به فعالیت خود ادامه دهند.
محمدحسین مقیمی، استاندار تهران نیز در این نشست در خصوص تامین آب شهرک صنعتی فیروزکوه گفت: یک میلیون متر مکعب آب برای این منطقه تخصیص یافته است که درخواست افزایش به دو و نیم میلیون متر مکعب شده است که این میزان تقاضا در حال پیگیری و اجراست.
وی در خصوص مشکلات برق اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی در سال جاری و کمبود آب پشت سد ها، 4000 مگابایت برق تولیدی این حوزه کاهش یافته است که برای جلوگیری از خاموشی در سطح کشور، با اختیاری که از سوی هیئت دولت به استانداران تفویض شد، ساعت کاری ادارات دولتی را در تهران در ساعات اوج مصرف که از ساعت 13 تا 16 میباشد، 1 ساعت تغییر داده ایم که منجر به صرفه جویی 300 مگابایت برق فقط شده است.
مقیمی تاکید کرد: واحدهایی که یک شیفت تولید در شبانه روز دارند، می توانند با انتقال شیفت به شب تا 15 مرداد ماه، نقش موثری در کاهش مصرف برق داشته باشند.
یدالله صادقی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم در این نشست گفت: شهرستان فیروزکوه دارای 160 واحد تولیدی در دو شهرک صنعتی دارد که مجموعآ 92 واحد فعال و مابقی به مرور زمان نیمه فعال یا راکد شده اند.
وی افزود: صنایع فعال در این شهرستان شامل: صنایع غذایی، شیمیایی، ماشین سازی و هستند.
صادقی در خصوص شرکت های سن ایچ و شیوا اظهارداشت: شرکت های مذکور 250 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند؛ که در حال حاضر با مشکلاتی اعم از کمبود آب، آنتن دهی مخابراتی و ارز مواجه هستند.
وی تاکید کرد: اگر مشکلات حوزه ارز برای این شرکت ها حل شود و بتوانند دستگاه های پیش خرید شده را وارد کنند، خط تولیدهای بعدی بهره برداری خواهد شد و تا 1000 نفر اشتغال ایجاد می شود.
فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9353//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...