دفاع اویراپتورید از تخم‌ها و آشیانه‌اش در برابر دایناسورهای مهاجم | فیلم


این خزنده‌ی عجیب و غریب ممکن است جزء آخرین باز مانده‌های دایناسورها باشد. بقایای آن در نهر جهنمی، یک منطقه صخره‌ای و غنی از فسیل‌ دایناسورها در غرب آمریکا، کشف شده است. هفته گذشته، دانشمندان کشف یک دایناسور جدید شبیه پرنده را اعلام کردند. دایناسوری با پر و بال، یک منقار و پاهای دراز و باریک که بسیار مضحک به نظر می رسید. اگر با این موجود...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

دفاع اویراپتورید از تخم‌ها و آشیانه‌اش در برابر دایناسورهای مهاجم | فیلم

نبرد دایناسورهای نر برای تصاحب جفت | فیلم...

دفاع اویراپتورید از تخم‌ها و آشیانه‌اش در برابر دایناسورهای مهاجم | فیلم

زندگی دایناسورها در 250 میلیون سال پیش | فیل...

دفاع اویراپتورید از تخم‌ها و آشیانه‌اش در برابر دایناسورهای مهاجم | فیلم

میکرورَپتور؛ دایناسور پرنده با ویژگی‌های استث...

این خزنده‌ی عجیب و غریب ممکن است جزء آخرین باز مانده‌های دایناسورها باشد. بقایای آن در نهر جهنمی، یک منطقه صخره‌ای و غنی از فسیل‌ دایناسورها در غرب آمریکا، کشف شده است.
هفته گذشته، دانشمندان کشف یک دایناسور جدید شبیه پرنده را اعلام کردند. دایناسوری با پر و بال، یک منقار و پاهای دراز و باریک که بسیار مضحک به نظر می رسید. اگر با این موجود برخورد می‌کردید به طرز احمقانه‌ای می‌ترسیدید . این خزنده با ۳ متر (۱۰ فوت) ارتفاع، از بیشتر انسان‌ها بلندتر بوده است (انسان‌های گذشته و انسان‌های پس از آن‌ها)، و دارای وزن ۶۶ کیلوگرم (۵۰۰ پوند) بوده است. اوه، پنجه‌های تیزی داشت که می‌توانست شما را تکه تکه کند.
شکار چیان فسیل، استخوان‌های این گونه را در منطقه‌ی صخره‌ای جنوب غربی داکوتای شمالی کشف کردند. این شکل‌ِ زمین ‌شناسی به عنوان نهر جهنم شناخته شده است. پس جای تعجب ندارد که دانشمندان به این جانور، نام مستعار “مرغ جهنم” داده‌اند.
آن ها همچنین به آن، نام رسمی‌تر آنزو وایلی را دادند. آنزو یک پرنده افسانه‌ای بود که از دهانش آتش خارج می شود. وایلی، نوه دایناسور دوست مردی است که موزه کارنگی تاریخ طبیعی پیتسبورگ، پا، را پشتیبانی می‌کند. دانشمندان این موزه اعضای تیمی بودند که دایناسور جدید را در مقاله منتشر شده در مجله پلاس وان ۱۹ مارس، توصیف کردند.
جان هاچینسون گفت: “دایناسور آنزو مبتنی بر یک نمونه فوق العاده خوب است” (خبر علمی دانشجویان). او یک کار شناس زیست ‌شناسی حرکتی است که در این تحقیق شرکت نکرده است، او در دانشکده دام پزشکی سلطنتی دانشگاه لندن کار می‌کند. در حفاری‌های گذشته نشانه‌هایی از این حیوان دیده شده است. هاچینسون می‌گوید “اما با توجه به این نمونه محدود نمی‌توان به نتیجه قاطعی دست پیدا کرد “.

در کنفرانس باستان شناسی کانادا در سال ۲۰۰۶، دانشمندان موزه کارنگی یک پوستر خیره‌ کننده نصب کردند. پوستر، یک مجموعه از هفت استخوان حفاری شده از منطقه نهر جهنمی را تشریح می‌کرد. استخوان‌ها شبیه نمونه‌هایی بود که موزه در سال‌های اخیر خریداری کرده بود. این پوستر، تحقیقات لایسن و اما ساچنر، زیست ‌شناس تکاملی دانشگاه یوتا در شهر سالت لیک را توصیف می‌کرد.
مت لامانا که باستان‌ شناس موزه کارنگی است، می‌گوید: ” تشخیص دادیم که احتمالاً همه‌ی ما حیوان یک سانی داریم”. به دلیل برنامه‌های شلوغ آن‌ها، هشت سال دیگر طول کشید تا تمام دانشمندان نمونه‌های خود را با هم یکی کرده و چگونگی تناسب استخوان‌های آنزو را به صورت رسمی با هم توضیح داده و تشریح کنند.
حیوان، یک دروپاد بود – گوشت خوار دو پایی که در اواخر دوره دوم زمین شناسی، حدود ۶۷ میلیون سال قبل زندگی می‌کرد. گونه‌های جدید کشف شده، بزرگترین گروه از دایناسورهای پرنده مانند آمریکای شمالی به نام اویراپتورها است. این واژه‌ای لاتین برای تخم دزدها است.
اما آنزو از بزرگترین اویراپتورهایی است که تا کنون شناخته شده‌اند. اویراپتور غول پیکری با وزن ۴ر۱ تن که در منطقه‌ی کنونی شمال چین، می‌زیسته است. این حیوان در سال ۲۰۰۵ مورد توجه دانشمندان قرار گرفت.

(۳۲۷)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : اویراپتوید, دایناسورها, درباره دایناسورها, موجودات غول آسا, موجودات ماقبل تاریخ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوئیس دارایی‌های روسیه را مسدود کرد