رکورد مسافت در مسابقات پاراگلایدر سیلوانا شکسته شد


رکورد مسافت در مسابقات پاراگلایدر سیلوانا شکسته شد

ارومیه- ایرنا- دبیر اجرایی مسابقات بین المللی پاراگلایدر جام سیلوانا گفت: برای نخستین بار در بخش مسافت، چهار پاراگلایدر سوار با طی مسافت بیش از 165 کیلومتر رکورد جدیدی در این دوره از مسابقات به ثبت رساندند.

محمد شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ورزشکاران کوه خلیل سیلوانای ارومیه تا سه راهی ایواوغلی خوی را در مدت زمان 6 ساعت پرواز کردند و رکورد زدند.
وی بیان کرد: پیام عطایی و عرفان عطایی از تهران، سعید صنوبری از همدان و حسین عسگری از کرمانشاه چهار ورزشکار رکوردزن بخش مسافت در مسابقات بین المللی پاراگلایدر جام سیلوانا هستند.
وی اضافه کرد: پیش از این چنین رکوردی فقط به صورت پایلوت در اصفهان ثبت شده بود.
وی ادامه داد: سایت پروازی کوه خلیل سیلوانای ارومیه ظرفیت رشته های اکروبات، مسافت و فرود دقت (هدف زنی) در پاراگلایدر را دارد و در سال های آینده میزبانی با کیفیت بیشتری ارائه می دهد.
وی افزود: چهارمین دوره این مسابقات با حضور 200 ورزشکار داخلی و خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان در ارتفاعات کوه خلیل شهرستان ارومیه در حال برگزاری است.
شریفی با اشاره به اینکه 160 نفر از شرکت کنندگان در این رقابت ها مرد و 40 نفر زن هستند، افزود: این ورزشکاران به مدت سه روز در بخش هدف زنی یا فرود دقت با هم رقابت می کنند.
وی ادامه داد: مسابقه عکس ورزشی نیز یکی از برنامه های جنبی این رقابت های بین المللی است.
به گزارش ایرنا چهارمین دوره مسابقات بین المللی پاراگلایدر سیلوانا از 20 تا 22 تیر ماه جاری در حال برگزاری است و آیین اختتامیه آن در ساعت 17:30 روز جمعه برگزار می شود.
شرکت کنندگان در این مسابقات از ساعت 7:15 تا 11 و 16 تا 20 به رقابت می پردازند؛ برپایی چادرهای عشایری و نمایشگاه صنایع دستی از دیگر برنامه های جنبی این رقابت های بین المللی است.
پاراگلایدر ساده ترین وسیله برای پرواز بشر است و از آنجا که خلبان آن برخلاف هواپیما در کابین قرار ندارد، تجربه شگفت انگیزی از پرواز را به ارمغان می آورد.
7156/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس