ترامپ با ژست‎های قلدرمآبانه به جایی نمی‎رسد


ترامپ با  ژست‎های قلدرمآبانه به جایی نمی‎رسد

گروه اجتماعی – امام جمعه قم با اشاره به اهمیت منطق در تعاملات بین‎المللی بیان کرد: ترامپ با این ژست‎های قلدرمآبانه به جایی نمی‎رسد.

ترامپ با  ژست‎های قلدرمآبانه به جایی نمی‎رسد

به گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله اعرافی ظهر امروز 22 تیرماه در خطبه های نماز جمعه امروز قم در مصلای قدس با اشاره به حمله همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: امروزه تمام قدرت های استکباری تجمیع شده اند اقتصاد ما را به فروپاشی بکشند و آشوب و هرج و مرج و فاصله مردم و انقلاب را رقم بزنند.
وی افزود: ترامپ دیروز گفت که منتظر تسلیم شدن و گفتگوی ایران با خود هستیم؛ ملت ما باید هوشمند باشد و دولتمردان باید بیش از گذشته در وسط میدان بیایند و تدابیر حکیمانه را اتخاذ کنند؛ کنترل قیمت ها، اقتصادمقاومتی و اتکای به منابع داخلی و... باید نگاه اصلی مسئولان ما باشد و مردم نیز باید شرایط را درک کنند و به مسئولان برای حل مشکلات کشور کمک کنند.
امام جمعه قم بیان کرد: این سخنان تازگی ندارد و آنها پس از انقلاب همیشه گفته اند که چند ماه دیگر و چند سال دیگر نظام ما ساقط می شود و امروز همه آنها جمع شده اند که چهلمین سال انقلاب ما برگزار نشود ولی به فضل خدا این ملت پس از گذر از سختی ها راه خود را برای تقویت پیدا خواهد کرد و آرزوهای ترامپ و امثال او را نقش برآب خواهد کرد.
وی با ذکر این مطلب که همه مستکبران و نوکران آنها بسیج شده اند که این ملت بزرگ را از پای درآورند، تصریح کرد: ترامپ باید بداند که در پس این ژست های قلدر مآبانه به جایی نخواهد رسید؛ قطعا ما با منطق داران گفتگو و تعامل می کنیم ولی نه این چهره های منفورو سفاکان عالم؛ با بازگشت به منطق انقلابی در مقابل آنها می ایستیم و این ملت از امام عاشورا را یادگرفته است که تسلیم این قدرت ها نشود و سخن و زبان آنها هیهات من الذله است.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: دولت و مسئولان باید به شکل انقلابی به مسایل حیاتی جامعه توجه مضاعف داشته باشند که این مساله یک تکلیف انقلابی است؛ در این جهاد اقتصادی بسیج همه مسئولان برای تامین آب و برق اهمیت دارد.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور اظهارکرد: اصلاح الگوی صرف جویی در شرب اهمیت دارد زیرا ما دو برابر جهان آب و برق مصرف می کنیم؛اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی برای مهار اسراف، استفاده از پساب در صنعت و فضای سبز، حذف چمن در شهرها، استفاده از ابزارهای کم مصرف و مجاز و تلاش در جهت اصلاح الگوی برداشت و توسعه تولید در این عرصه بسیار مهم است.
وی سالروز تاسیس شورای نگهبان بیان کرد: در سایر کشورهای دنیا، نهادهای نگهبان قانون اساسی و نظام وجود دارد و با تجربه ای که درتاریخ معاصر داشته ایم، وجود نهادهایی که از نظام و قوانین صیانت کنند وجود دارد و این کار استراتژیک از سوی امام پایه ریزی شد و همه جریان ها باید ارزش و اهمیت این صیانت را بدانند؛ این جایگاه نباید دستخوش کج اندیشی ها شود.
آیت الله اعرافی با اشاره اهمیت پاسداشت مقام حج در بین مردم و جامعه عنوان کرد: به علی رغم همه کینه های استکباری و دشمنی وابستگان آنها، حج ،امسال نیز برگزار می شود زیرا حج مظهر همبستگی امت اسلامی است و امیدواریم که دل های پاک و قلب های مستعد عازم خانه خدا شوند و آداب و اخلاق حج را رعایت کنند و چهره اسلام انقلابی و اسلام تمدنی و وحدت بخش را به نمایش بگذارند.
وی با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه بیان کرد: ایران اسلامی میزبان هزاران امام زاده عظیم الشان است که هر کدام پرچمدار مقاومت در مقابل ظلم و ستم بودند و افتخار می کنیم که در قم چند صد امامزاده عظیم الشان را میزبان هستیم؛ حضرت فاطمه معصومه(س) به قله های علم و فضیلت و حکمت نائل شده بود و این سفر بزرگ را در راه زیارت امام و برادر خود پیمود و افتخار ما نیز آن است که در کنار مرقد ایشان زندگی می کنیم.
وی اظهارکرد: بارگاه ایشان جایگاه عاشقانی شد که همیشه گرداگرد آن چرخیدند و منشا ایجاد یک حوزه بزرگ اسلامی شد؛ امیدواریم که دختران و زنان جامعه ما این همه فضیلت را از این بانوی کرامت فرابگیرد؛ الگوی حجاب و پاکدامنی در کنار ایفای نقش اجتماعی را باید از این بانوی بزرگوار گرفت و جامعه و به خصوص زنان جامعه ما باید از ایشان درس بگیرند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن