نویسنده آوازی برای وطن میهمان کانون 35 تهران


نویسنده  آوازی برای وطن  میهمان کانون 35 تهران

«محمد گودرزی دهریزی» نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان میهمان جمعی از اعضای مرکز شماره 35 کانون استان تهران بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز شماره ۳۵ کانون استان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی ویژه برنامه ای با محوریت کتاب و کتاب خوانی بر گزار کرد.

در این مناسبت اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی هنری میزبان «محمد گودرزی دهریزی» نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان بودند.

در این میهمانی صمیمانه بیش از ۶۰ نفر از اعضای فعال دختر و پسر و تعدادی از والدین حضور داشتند و میهمان برنامه در رابطه با چگونگی نگارش داستان با اعضا به گفتگو پرداخت.

به گفتۀ نویسنده کتاب " آوازی برای وطن" ضعف دایره لغات مشکل بزرگی است که بسیاری از علاقمندان به نوشتن با آن رو به رو هستند. مطالعه روزانه کتاب می تواند با وسعت بخشیدن به دایره واژگانی این مشکل را مرتفع کند.

وی خطاب به بچه ها گفت؛ یکی دیگر از قدم‌های مهم و جدی برای نویسنده شدن، عادت به نوشتن است، تلاش کنید روزی یک ساعت بنویسید. نوشتن خاطرات و یادداشت روزانه را به عادت تبدیل کنید و مطالعه را فراموش نکنید.

نویسنده کتاب آوازی برای وطن در ادامه افزود؛ یکی دیگر از تمرینات، تقویت حواس پنج گانه است. تمرکز و شنیدن صداهای محیط پیرامونتان، خوب دیدن و خوب شنیدن نیز شما را در شناخت جهان یاری خواهد کرد. آشنایی با اصول نگارش، خواندن متون ادبی دیگر توصیه های آقای نویسنده به بچه های مشتاق نوشتن بود.

گفتنی است در این برنامه که با مشارکت و مساعدت شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد، اعضای نوجوان، با طراحی پانلی، کتاب‌ها و زندگینامۀ این نویسنده را به دیگر اعضا معرفی کردند.

نویسنده "آوازی برای وطن" میهمان کانون 35 تهران

شعر خوانی "متین محمدی اصل و محمد معظمی گودرزی " اعضای نوجوان مرکز، نقالی اکوان دیو با هنرمندی " نسیم‌ خسروی"عضو نوجوان مرکز و همچنین اجرای سرود دختران کودک از دیگر برنامه های این جشن تابستانه بود.

در پایان این دورهمی دوستانه، هدیه ای از طرف معاون توسعه و اجرایی شهرداری منطقه ۱۹ به محمد گودرزی دهریزی اهدا شد و همچنین از اعضای فعال و برگزیدگان مسابقات مختلف تقدیر به عمل آمد. مجریان این ویژه برنامه "عطیه خدایی و محدته سادات حبیبی " از اعضای نوجوان بودند.

کتاب «آوازی برای وطن» که به روایت محمد گودرزی دهریزی و توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، داستان پرنده‌ای است که به دنبال وطنش می‌گردد و در نهایت پس از گذر از سرزمین های بسیار به کویر گرم و سوزان که او آن را وطن خود می داند زندگی می‌کند.

نویسنده "آوازی برای وطن" میهمان کانون 35 تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس