نماینده‌ی مردم تبریز در گفت‌وگو با شفقنا: هر اقدام مخل اقتصاد کشور، خیانت است/ مخلان ارزی باید ملزم به بازگرداندن ارز به خزانه کشور شوند


نماینده‌ی مردم تبریز در گفت‌وگو با شفقنا: هر اقدام مخل اقتصاد کشور، خیانت است/ مخلان ارزی باید ملزم به بازگرداندن ارز به خزانه کشور شوند

شفقنا- نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس دهم با بیان این که باید با اختصاص دهندگان ارز به برخی مخلان و همچنین با افرادی که با وارد کردن کالای غیر ضروری و … به کشور خیانت کرده‌اند برخورد  شود، تأکید کرد: در عین حال باید این ارز را به خزانه برگردانند و به سمت حمایت از تولیدکنندگان واقعی حرکت کرد. محمداسماعیل […]

نماینده‌ی مردم تبریز در گفت‌وگو با شفقنا: هر اقدام مخل اقتصاد کشور، خیانت است/ مخلان ارزی باید ملزم به بازگرداندن ارز به خزانه کشور شوند

شفقنا- نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس دهم با بیان این که باید با اختصاص دهندگان ارز به برخی مخلان و همچنین با افرادی که با وارد کردن کالای غیر ضروری و … به کشور خیانت کرده‌اند برخورد شود، تأکید کرد: در عین حال باید این ارز را به خزانه برگردانند و به سمت حمایت از تولیدکنندگان واقعی حرکت کرد.

محمداسماعیل سعیدی هر اقدام و حرکتی که در شرایط فعلی اقتصاد کشور، مخل شرایط تولید و چرخه‌ی اقتصادی کشور باشد را یک خیانت دانست و اظهار کرد: در نتیجه نه تنها با این افراد بلکه با تمامی کسانی که ارز دولتی دریافت کردند و در مقابل، وظیفه‌ای که داشتند را انجام ندادند و وارداتی که انجام دادند به زیان کشور بوده و خیانت کرده‌اند، باید به نام اخلال‌گران ارز به شدت برخورد شود. علاوه بر آن باید آن‌ها را ملزم کنند که ارزها به خزانه برگردانده شود.

او با اشاره به این که در حال بازدید از یک کارخانه‌ی تولید یخچال است، گفت: مسوولان کارخانه اطلاع دادند که با وجود گذشت حدود بیست روز از ثبت نام آن‌ها در سامانه‌ی نیما ثبت نام کرده‌اند تا ارز به آن‌ها اختصاص داده شود و بتوانند مواد اولیه‎ی خود را وارد کنند. تعدادی از افراد و شرکت‌ها این ارز را گرفتند و بردند و خوردند در حالی که مراکز تولیدی ما اغلب دچار این مشکل هستند که برای دریافت ارز ثبت نام کرده‌اند اما هنوز موفق به دریافت ارز نشده‌اند. از صبح امروز تا کنون پنج واحد تولیدی را بازدید کرده‌ام و همه همین مشکل را بیان می‌کنند.

به تولیدکننده‌ی واقعی ارز اختصاص داده نمی‌شود

این نماینده‌ی مجلس با بیان این که به تولیدکننده‌ی واقعی ما ارز اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: در حالی که به افراد قاچاقچی و مخل اقتصاد کشور و کسانی که با خیانت به کشور اجناس غیرضروری را با این ارزها وارد می‌کنند، ارز اختصاص می‌دهند. باید هم با کسانی که این ارزها را به آن افراد اختصاص داده‌اند و هم با افرادی که این خیانت را به کشور کرده‌اند برخورد شود و در عین حال باید این ارز را به خزانه برگردانند. باید به سمت حمایت از تولیدکنندگان واقعی حرکت کرد.

او پیگیری این مسایل را وظیفه‌ی نمایندگان مجلس خواند و افزود: این که من امروز از چندین واحد تولیدی بازدید کردم در جهت همین پیگیری است تا مشکلات را ببینم، به مسوولان منتقل کنم و از آن‌ها مطالبه کنم که این کار انجام بگیرد. نباید اجازه داد تعدادی افراد سودجو وارد این میدان شوند و عرصه را بر تولید ملی تنگ کنند. از طرف دیگر هم شاهد باشیم عزیزانی که صادقانه و خالصانه در این عرصه خدمت می‌کنند زمین‌گیر شوند.

سعیدی درباره‌ی نبود شفافیت مالی در کشور گفت: مشخص است که شفافیت چطور باید در کشور شکل بگیرد. امروز بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، سیستم‌ها و سازمان‌های مسوول ما به مرحله‌ای رسیدند که بتوانند اطلاعات خود را به روز کنند. در ابتدا اطلاعات ما در عرصه‌های مختلف اقتصاد باید به روز باشد. دوم آن که به افرادی ارز دولتی تعلق بگیرد که تولیدکننده یا واردکننده‌ی کالاهای مورد نیاز و اساسی کشور باشند که در داخل تولید نمی‌شود.

او با بیان این که پایه‌ی اولیه‌ی ما آمار است، گفت: باید این آمار را داشته باشیم. با این وزارتخانه‌های عریض و طویل، آمار نداشتن، هیچ توجیهی ندارد. امروز رقمی در حدود بالای ۸۳ درصد بودجه‌ی کل کشور را هزینه‌های جاری و دولتی می‌بلعند. این برای آن است که آمارهای درستی به دست آورند و نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها درست انجام بگیرد. اگر بتوانیم در زمینه‌ی آمار و ارقام و همچنین برنامه‌ریزی درست عمل کنیم، طبیعتاً این اتفاقات نمی‌افتد. وقتی آمارها درست ارائه شود و برنامه‌ریزی‌ها درست باشد، باید به سمت نظارت درست حرکت کنیم تا کاری که بناست انجام شود، به خوبی و درستی صورت بگیرد و کسی تخطی نکند.

www.fa.shafaqna.com/ انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد