بزرگداشت روز قلم و ادبیات کودک و نوجوان


بزرگداشت روز قلم  و ادبیات کودک و نوجوان

مراکز فرهنگی هنری طراز ناهید و شازند به مناسبت روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان برنامه های ویژه ای را برای اعضا اجرا کردند .

هیجدهم تیرماه مقارن با روز در گذشت مهدی آذر یزدی نویسنده و خالق اثر معروف قصه های خوب برای بچه های خوب و پدر باز آفرینی و باز نویسی متون کهن برای کودکان و نوجوانان به عنوان روز ملی ادبیات کودک نام گذاری شده است این روز فرصتی است مناسب جهت آشنا ساختن کودکان و نوجوانان سرزمین ایران با دنیای خیال انگیز و ارزشمند کتاب ، زمانی است مغتنم برای ترویج و توسعه فرهنگ ماندگار کتاب و کتابخوانی با هدف استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده ی جامعه.

به همین مناسبت نشست ادبی با حضور علی اسکندری محقق و پژوهشگر حوزه ادبیات کودک و نوجوان با شرکت اعضای ادبی مراکز در مرکز فرهنگی هنری شماره 5 اراک برگزار شد.

در این برنامه ابتدا فیلم مستند زندگی مهدی آذر یزدی با هدف آشنایی بیشتر اعضا با شخصیت ، آثار و تاثیر گذاری این چهره ماندگار بر ادبیات کودک و نوجوان به نمایش در آمد در ادامه اعضا به خوانش اشعار خود با محوریت بازنویسی و باز آفرینی متون کهن پرداختند.

برگزاری مسابقه ، قصه گویی از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، اهدای جایزه به اعضا از دیگر برنامه های این نشست ادبی بود.

ویژه برنامه روز قلم در روزهای چهاردهم و پانزدهم تیر ماه با حضور تعدادی از اعضاء دختر و پسر در مرکز فرهنگی هنری طراز ناهید برگزار شدو برنامه های قرائت آیاتی از سوره مبارکه قلم،خوانش احادیث مرتبط از ائمه اطهار و تقدیر از عضو جمع آوری کننده احادیث،معرفی ایام و تاریخچه قلم، قصه گویی مور و قلم توسط مربی مسئول مرکز،ساخت کاردستی توسط اعضا با موضوع قلم و جا قلمی ،معرفی کتاب ”نغمه ی قلم" (نحوه ی نگارش خطوط)،خوانش داستان زندگی یک مداد توسط زهرا کهنسال عضو مرکز،قرائت شعرها و متن های ادبی اعضا که با کمک مربی ادبی خود نوشته بودند ودر ادامه اعضاء بر روی برگه هایی که به شکل قلم تزیین شده بود ، داستانی با عنوان مهمانی مداد رنگی ها نوشتند.

درمرکز فرهنگی هنری شازند ویژه برنامه بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی به مناسبت روز ادبیات کودک ونوجوان با حضور علی شاملو شاعر کودک و نوجوان و50 نفر از اعضای دختر برگزار شد.

دراین برنامه اکبری مربی ادبی مرکز به معرفی شخصیت استاد مهدی آذر یزدی پرداخت وشاملو دونمونه از اشعار خود را برای اعضاء خواندند. در ادامه 3نفر ازاعضای مرکز به خوانش اثر پرداخته ونجفی مربی مسئول مرکز یکی از داستان های کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب را برای اعضاء با لهجه ی محلی قصه گویی کردندودر پایان مراسم کارت یاد بود این روز که تصویری از کتاب قصه های خوب برای بچه ها بود با امضای مهمان برنامه به اعضاء تقدیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان