38درصد کل دانش آموزان کشور در هنرستان ها به تحصیل مشغول هستند


38درصد کل دانش آموزان کشور در هنرستان ها به تحصیل مشغول هستند

خمین- مدیر کل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 38 درصد دانش آموزان دوره متوسطه کشور در هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آذرکیش عصر شنبه در حاشیه دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری شاخه کار دانش در شهرستان خمین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه تحصیل ۵۰ درصد از دانش آموزان دوران متوسطه در هنرستان های کشور هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سالانه تحصیل دو درصد از دانش آموزان در شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه ای افزوده می شود، بیان کرد: متناسب سازی آموزش با نیاز بازار کار و توسعه رشته های مهارتی در این راستا در هنرستان های کشور مدنظر قرار دارد.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مهارت های هنری و معرفی برترین ها، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از رشته های تحصیلی در هنرستان ها و اجرای طرح هدایت تحصیلی را از برنامه های آموزش و پرورش در جذب حداکثری دانش آموزان و هنرجویان برای تحصیل در هنرستان ها عنوان کرد.

آذر کیش با بیان اینکه عمدتا هنرجویان در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند، افزود: به طور میانگین ۷۰ درصد هنرجویان بعد از تحصیل دارای شغل هستند و در برخی رشته ها این رقم به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه رشته های تحصیلی در هنرستان های کشور متنوع و متناسب با بازار کار هر منطقه است، ادامه داد: در مناطق شمالی و جنوبی کشور عمدتا رشته های دریایی و در بسیاری از مناطق کشت زعفران، داروهای گیاهی و... متناسب با بازار کار هر منطقه وجود دارد.

مدیر کل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری کار و دانش به مدت سه روز در ۱۱ گرایش در حال برگزاری است و ۹ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

آذر کیش با بیان اینکه در مجموع ۷۰ اثر از هنرجویان دختر و شش اثر از هنرجویان پسر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند، گفت: در اختتامیه این جشنواره از ۱۱ گرایش ۳۳ اثر پذیرفته شده و نفرات برتر نشان طلا، نقره و برنز دریافت می کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره مهارت های هنری شاخه کار و دانش را معرفی توانمندی ها و قابلیت های دانش آموزان هنرستان های کشور، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، مشارکت دستگاه های متولی مهارت در اجرای آموزش و نقش هنر و صنایع فرهنگی در توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ۶۴۰ هزار هنرجو در هفت هزار و ۱۰۰ هنرستان در سطح کشور تحصیل می کنند، که از این تعداد ۳۵۰ هزار هنرجو در ۱۶۰ رشته شاخه کار و دانش و ۲۹۰ هزار هنرجو در ۴۳ رشته شاخه فنی و حرفه ای آموزش و مهارت های لازم را کسب می کنند.

کد خبر 4346707

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...