روزانه ١٢٠٠ افغانستانی از مرز دوغارون راهی کشورشان می‌شوند


روزانه ١٢٠٠ افغانستانی از مرز دوغارون راهی کشورشان می‌شوند

به گزارش شهرآراآنلاین به نقل ازایرنا، محمد عجمی، در بازدید از روند خروج اتباع خارجی از مرز دوغارون تایباد گفت: ٨٠ درصد اتباع فاقد مجوز افغانستان که در کشور دستگیر می‌شوند از مرز دوغارون و ٢٠ درصد از طریق مرز میلک در سیستان و بلوچستان...


به گزارش شهرآراآنلاین به نقل ازایرنا، محمد عجمی، در بازدید از روند خروج اتباع خارجی از مرز دوغارون تایباد گفت: ٨٠ درصد اتباع فاقد مجوز افغانستان که در کشور دستگیر می‌شوند از مرز دوغارون و ٢٠ درصد از طریق مرز میلک در سیستان و بلوچستان به کشور خود باز می‌گردند.

وی اظهار کرد: اشتراک فرهنگی بین دو کشور ایران و افغانستان ارائه خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع کشور افغانستان را دوچندان کرده است و خدمات به این افراد در مرز دوغارون به بهترین نحو ارائه می‌شود.

وی به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی در مدارس خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت استان و دریافت مدارک لازم نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس استان اقدام کنند.

عجمی ادامه داد: آن دسته از اتباع خارجی که فاقد مدارک معتبر اقامتی هستند نیز با مراجعه به دفاتر کفالت استان می‌توانند ضمن دریافت برگه معافیت تحصیلی نسبت به نام‌نویسی دانش‌آموزان خود در مدارس اقدام کنند.

وی افزود: ‌اکنون ۶٠ هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی دارای مدارک معتبر در مقاطع مختلف تحصیلی در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند و ١٧ هزار دانش‌آموز نیز فاقد مدارک معتبر اقامتی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403