10 بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی


10 بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی

سردردهای تنشی در دنیای پرهیاهوی امروز عامل آزاردهنده و معضل بزرگی هستند اما شما می توانید با کمک بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی خود اقدام کنید و این مشکل را در زندگی روزمره تان کمرنگ کنید. برای کاهش از فشار سردردهای تنش علاوه بر استفاده از گیاهان دارویی به بهبود رژیم غذایی و افزایش سطح هیدراتاسیون بدن تان نیز توجه کنید که برای...

سردردهای تنشی در دنیای پرهیاهوی امروز عامل آزاردهنده و معضل بزرگی هستند اما شما می توانید با کمک بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی خود اقدام کنید و این مشکل را در زندگی روزمره تان کمرنگ کنید. برای کاهش از فشار سردردهای تنش علاوه بر استفاده از گیاهان دارویی به بهبود رژیم غذایی و افزایش سطح هیدراتاسیون بدن تان نیز توجه کنید که برای کاهش شدت درد، طول مدت آن و حتی پیشگیری از وقوع سردرد مفید هستند.

10 بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی

در ادامه ۱۰ بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی را می شناسیم.

۱. گیاه دارویی سایبان یا باباآدم جنگلی

گیاه دارویی باباآدم جنگلی به مدت طولانی برای درمان آسم، ناراحتی گوارشی، تب، و بله درست حدس زدید، سردرد تنشی استفاده می‌شود!

عصاره‌ی این گیاه به علت خواص ضد التهابی و ضد اسپاسمی که دارد در کاهش شدت و فراوانی سردرد تنشی بسیار موثر است. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از این گیاه دارویی یک درمان موثر برای جلوگیری از سردرد در کودکان و بزرگسالان است.

* بزرگسالان باید یک عصاره‌ی استاندارد به میزان ۷۵ میلی‌گرم را دو بار در روز مصرف کنند.
* کودکان باید دو بار در روز عصاره استاندارد را به میزان ۷۵-۵۰ میلی‌گرم مصرف کنند.

مطلب مرتبط: ۲۳ راه درمان سردرد با داروهای گیاهی که سریع و موثر هستند

۲. گیاه دارویی بابونه گاوی

بابونه گاوی از قدیم‌الایام برای درمان تب، درد معده، دندان درد، نیش حشرات، ناباروری، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آلرژی، آسم، وزوز گوش، سرگیجه، حالت تهوع، سردرد تنشی و میگرن مورد استفاده قرار گرفته‌است.

گفته می‌شود که خواص ضد درد آن ناشی از یک ماده‌ی بیوشیمیایی به نام پارتنولید است. این ترکیب شیمیایی از انقباض عروق خونی در سر که می‌تواند سبب بروز سردرد شدید شود، جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که بابونه‌ گاوی در کاهش شدت، مدت و فرکانس سردرد، به ویژه میگرن تاثیر زیادی دارد.

* بزرگسالان باید یک عصاره‌ی استاندارد ۰.۷٪ پاراتنولید را را به میزان ۲۵۰-۵۰۰ میلی‌گرم یک بار در روز مصرف کنند.

۳. گیاه دارویی کهن‌دار

معروف است که گیاه کهن‌دار یک محرک گردش خون عالی برای مغز است. همچنین به دلیل فعالیت ضد پلاکتی که دارد، کیفیت مایع بودن خون را حفظ می‌کند و این همان چیزی است که به عنوان یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از سردرد ناشی از بیماری ارتفا‌ع‌زدگی است.

* بزرگسالان باید ۶۰ تا ۱۲۰ میلی‌گرم عصاره‌ی استاندارد با ۲۴٪ فلاونوئید گلیکوزید را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید.

۴. پوست درخت بید سفید

آسپرین در ابتدا از پوست بید سفید ساخته می‌شود، بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که این ماده برای کاهش سردرد تنشی تاثیر بسیار مثبتی دارد. پوست درخت بید سفید یک ضد درد بسیار موثر محسوب می‌شود که برای سیستم گوارش و کبد بسیار ساده‌تر از داروهای بدون نسخه است.

* بزرگسالان باید در صورت نیاز برای تسکین درد، روزانه ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم از این ماده را مصرف کنند.

مطلب مرتبط: ۷ راه بسیار موثر در جلوگیری از سردرد

۵. گل ساعتی

از بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی گل ساعتی است. گل ساعتی نوعی داروی گیاهی است که به آدم‌هایی که زود از کوره در می‌روند، آرامش می‌بخشد. از این گیاه برای آرام کردن افراد مضطرب و درمان بی‌خوابی‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند به سردردهای تنشی منجر شوند.

۶. ورون آبی (گل ماهور)

این داروی گیاهی به عنوان دارویی عالی برای استرس و سردردهای تنشی شناخته می‌شود، زیرا دارای اثر ترمیمی بر دستگاه عصبی است. گل ماهور هم‌چنین دارای خواص تسکین درد نیز هست.

۷. گیاه بشقابی

گیاه بشقابی دارای خواص ضد اسپاسم است و به عنوان عاملی برای آرام کردن اعصاب شناخته می‌شود؛ به همین دلیل این گیاه را به عنوان دارویی عالی برای درمان سردردهای تنشی می‌دانند. این گیاه هم‌چنین به عنوان یک داروی آرام‌بخش خفیف عمل می‌کند.

۸. دونگ کویی

دونگ کویی، این داروی گیاهی محبوب کشورهای آسیایی، قرن‌ها است به عنوان بخشی از ادویه‌‌ها و داروهای تقویتی آشپزخانه‌های ژاپنی، کره‌ای، و چینی شناخته می‌شود. ریشه‌ی این گیاه که با هویج و جعفری هم‌خانواده است به عنوان داروی موثری برای سردردهای تنشی و هورمونی شناخته می‌شود.

۹. سنبله‌ی آفیسینالیس

این گیاه دارای طبیعت آرام‌بخش ملایمی است که در درمان سردردهای میگرنی، تنشی، و هورمونی موثر است. وقتی ‌سنبله‌ی آفیسینالیس به همراه گل لیمو و گیاه کامفری استفاده شود، می‌تواند به سرعت به تسکین سردردهای سینوسی و گرفتگی بینی کمک کند.

۱۰. گل گاوزبان

گل گاوزبان به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تسکین استرس و تنش‌های عصبی شناخته می‌شود. خاصیت تسکین دهندگی این گیاه باعث شده است بتواند سردردهای تنشی را به طور کامل درمان کند.

دیگر مواد طبیعی برای تسکین دادن سردرد تنشی که می‌توانید امتحان کنید

– برای کاهش اسپاسم عضلات، در یک اتاق تاریک دراز بکشید و کمپرس سرد را در ناحیه‌ یا پشت گردن بگذارید. برای برخی ممکن است کمپرس گرم موثرتر باشد.

– برای تأمین اکسیژن در بدن‌تان به منظور کمک به کاهش درد نفس عمیق بکشید.

– استفاده از پد گرمایشی در پشت گردن و شانه یک راه موثر برای کاهش تنش و استرس است.

– روی اصلاح حالت بد نشستن در زمانی که تمام روز را پشت میز می‌نشینید،‌ موقع استفاده از تلفن، یا به طور کلی قوز کردن کار کنید. احتمالا با تاثیری که صحیح نشستن و صحیح ایستادن روی تسکین سردردتان دارد شگفت‌زده خواهید شد!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: holistichealthherbalist

۱۰ بهترین گیاهان دارویی برای درمان سردردهای تنشی

نوشته های مرتبط

۲۲ مهمترین راه های جلوگیری از سقط جنین که زنان باردار باید ب...
۳۰ بهترین درمان سرماخوردگی کودکان و نوزادان به طور طبیعی و د...
بهترین روش خانگی درمان سردرد تنشی با طب فشاری...
درمان گرفتگی عضلات پا: ۲۱ درمان خانگی رفع گرفتگی پا در خواب...
۲۲ بهترین روش های خانگی درمان سردرد تنشی + علل و علائم...
درمان آرتروز: ۴۰ روش درمانی، علت و علائم بیماری آرتروز...
درمان خلط گلو: ۲۲ توصیه برای از بین بردن خلط گلو با روش های ...
۲۱ درمان خانگی عفونت پوستی + انواع، علائم و علت عفونت های پو...
ترشحات واژن: ۳۱ درمان خانگی ترشح سفید رنگ واژن...
ورم سینه: ۱۹ درمان خانگی برای رفع ورم پستان یا ماستیت...
۲۶ درمان خانگی رفلاکس معده به مری در کودکان و بزرگسالان...
درمان عفونت خونی (سپتیسمی): ۱۴ درمان خانگی مسمومیت و عفونت خ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش