این ابزار در واقع می تواند با سوزاندن چوب برای پخت و پز استفاده شود و جالبتر اینکه قابلیت تولید الکتریسیته و ارائه آن توسط یک درگاه USB را نیز دارد که میتوان با استفاده از آن موبایل یا دیگر وسایل برقی را شارژ نمود.

این دستگاه از یک باتری، یک پنکه برای انتشار یکنواخت حرارت و یک مبدل تشکیل شده است که در واقع به کمک مبدل، انرژِی حاصل از حرارت شعله های آتش به انرژِی الکتریکی تبدیل می شود. بر خلاف انتظار وجود باتری داخل این دستگاه در ذخیره نیروی الکتریکی هیچ نقشی ندارد و تنها برای تامین انرژیِ مورد نیاز پنکه تعبیه شده است بنابراین تنها زمانی که حرارات و شعله روی این دستگاه برقرار باشد می توان از درگاه USB موجود انرژِی الکتریکی دریافت نمود.

بیولایت دستگاهی برای پخت و پز و شارژ تلفن همراه در سفر

مدت زمان مورد نیاز برای شارژ یک تلفن همراه توسط بیولایت بستگی به مدل تلفن دارد اما به طور معمول زمان بسیار زیادی نیاز هست تا یک باتری تلفن از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود به عنوان مثال برای شارژ ۵۰ درصد باتری یک تلفن همراه هوشمند گلکسی سامسونگحداقل ۲ ساعت حرارت باید تداوم داشته باشد به این ترتیب گاهی مدت زمان مورد نیاز برای شارژ یک تلفن از زمان پخت و پز نیز بیشتر میشود و نیازمند مقدار بیشتری چوب برای تداوم شعله های آتش است بنابراین بیو لایت برای شارژ کامل تلفن همراه پیشنهاد نمیشود و تنها برای مواقع ضروری مورد استفاده قرار میگیرد .

به طور معمول برای روشن کردن بیولایت بسته به نوع چوبی که مصرف می شود بین ۵ تا۱۰دقیقه زمان مورد نیاز است در صورتی که برای شارژ کامل تلفن همراه حداقل ۴ الی ۵ ساعت باید حرارت مستمر داشته باشیم بنابر این اگر برای سفر به کوهستان به یک ابزار پخت و پز نیاز دارید بیولایت گزینه خوبی است اما اگر این ابزار را به عنوان شارژ تهیه میکنید بهتر است یک باتری دیگر یا یک پاور بانک همراه خود داشته باشید.