قیمت حداقلی فروش مرغ باید کیلویی 9200 تومان باشد


قیمت حداقلی فروش مرغ باید کیلویی 9200 تومان باشد

کرمانشاه_ مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باید نرخ حداقلی فروش مرغ به ازای هر کیلوگرم 9 هزار و 200 تومان باشد.


خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر قیمت مرغ به ازای کیلویی هشت هزار و ۶۰۰ هم رسیده باشد هنوز مرغدار ها ضرر می کنند زمانی هم که مرغ کیلویی هفت هزار و ۵۰۰ فروخته می شد باز هم ضرر می کردند.


مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تا قیمت ۹ هزار تومان برای مرغدار نقطه سربه سر است افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها و هزینه ها، قیمت مرغ باید بالای ۹ هزار باشد تا بتوان گفت مرغدار سود می برد یعنی خود ۹ هزار تومان نیز برای مرغدار ضرر است.


وی گفت: با افزایش قیمتی که مرغ داشته به نقطه سربه سر می رسد چه اینکه پیش از این افزایش قیمت، خیلی از مرغداری ها تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز ضرر دادند.

وی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت مرغ تخلف نبوده افزود: اگر قیمت مرغ هم به ازای هر کیلویی به هشت هزار و ۶۰۰ باشد رسیده باشد باز هم واحدهای تولیدی ضرر می کنند.

شهبازی بیان کرد: قیمت کارشناسی و اعلامی از سوی اتحادیه به ازای هر کیلوگرم مرغ، ۹ هزار و ۶۰۰ تومان است اما ستاد تنظیم بازار به خاطر رفاه حال مردم این نرخ را نپذیرفت.

وی افزود: در حالی که اکنون قیمت هر کیلو مرغ هشت هزار و ۶۰۰ تومان است اما باید نرخ حداقلی ۹ هزار و ۲۰۰ تومان باشد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درباره قطعی برق و تاثیر آن بر کاهش تولیدات مرغ افزود: با شرکت برق مکاتبه کردیم که برق واحدهای تولیدی را قطع نکند اما وقتی برق منطقه ای قطع شود باید واحدهای تولیدی مجهز به موتور سیار شوند زیرا در مواردی اتفاقاتی که منجر به قطعی برق بوده، اجتناب ناپذیر است.


وی خاطر نشان کرد: در زمان اعطای تسهیلات، اعتباری نیز برای خرید و نصب ژنراتور برق به صورت سیار در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.


مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: اداره برق نباید برق مناطقی که واحدهای تولیدی دارند را قطع کند با این حال خود مرغداری یا واحدهای تولیدی هم باید چاره اندیشی هایی درباره سوخت یا برق جایگزین در شرایط اضطراری را داشته باشند.

کد خبر 4349106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل