25 مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان وجود دارد


25 مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان وجود دارد

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در استان زنجان 25 مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که به هزار و 694 نفر از معتادین خدمات درمانی ارائه داده اند.


محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باز توانی و حمایت از معتادین مجموعه اقداماتی هستند که کمک می‌کند فرد بهبودیافته به زندگی برگردد و در این میان بهزیستی بر تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی لازم را دارد.

وی اظهار کرد: در استان زنجان ۲۵ مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش بهزیستی وجود دارد که به هزار و ۶۹۴ نفر از معتادین خدمات درمانی ارائه داده اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی با ورود جدی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی در کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دارد..

محمدی قیداری خاطر نشان کرد: ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره فردی یا گروهی، خانواده‌درمانی، گروه‌درمانی و رفتاردرمانی از خدمات مراکز درمان معتادین است و در این مرکز تلاش می‌شود با حل مشکلات فردی و رفع معتادین موانع روحی ترک اعتیاد محقق شود.

وی ابراز کرد: ارائه خدمات مشاوره، خدمات پزشکی، و سم‌زدایی، از فعالیت‌های مراکز درمان سرپایی، اقامتی و کاهش آسیب است و ایجاد بستر اشتغال‌زایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بهبودیافتگان در جهت آماده‌سازی شغلی از دیگر خدمات این مراکز است.

محمدی قیداری گفت: هیچ فردی از خطر اعتیاد در امان نیست و محیط‌های کاری شهری و روستایی نیز به‌عنوان یک اجتماع کوچک در معرض ابتلا به این بلای خانمان‌سوز هستند که باید اقدامات پیشگیرانه تقویت شود.

وی تصریح کرد: بهزیستی همه‌ساله برنامه‌های پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد را اجرا می‌کند.

کد خبر 4348966

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی