970 هکتار زمین برای پرورش میگو تخصیص پیدا کرد


970 هکتار زمین برای پرورش میگو تخصیص پیدا کرد

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا کنون پنج قطعه زمین به مساحت 970 هکتار برای واحد های پرورش میگو تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: شیلات ظرفیت بسیاری برای ایجاد اشتغال دارد و به همین دلیل به صورت ویژه از سرمایه گذاران حمایت می شود.
وی ادامه داد: 500 هکتار نیز برای سرمایه گذاری در فعالیت های کشاورزی نظر گرفته شد که می تواند اشتغال مناسبی ایجاد کند.
مومنی با بیان اینکه حوزه گردشگری در سال جاری می تواند بستر ایجاد شغل قابل ملاحظه ای باشد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود در برای سفرهای خارجی توجه بسیاری از گردشگران به مناطق آزاد از جمله قشم معطوف می شود.
وی ادامه داد: مشکل واحدهای صنعتی و اقتصادی در حال ساخت را باید به حداقل رساند و با برنامه ریزی مناسب مشاغل موجود را حفظ کرد.

** 12 هزار 400 شغل در قشم ایجاد شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه نرخ بیکاری قشم 6 درصد است، اذعان داشت: سال گذشته ایجاد 12 هزار شغل هدف گذاری شد و با برنامه ریزی صحیح 12 هزار و 400 شغل به وجود آمد.
وی در ادامه اظهار داشت: هرمزگان یکی از استان های استراتژیک کشور است که می تواند در حوزه توسعه بیش از وضع موجود تأثیر گذار باشد.
مومنی با اشاره به اینکه 2 منطقه آزاد یک مزیت ویژه برای استان هرمزگان است، افزود: هدف اصلی در استان هرمزگان جذب سرمایه گذار است و باید تقسیم کار و هماهنگی مناسب به سمت هدایت سرمایه‌ها حرکت کرد.
وی تأکید کرد: قشم ظرفیت بالایی در حوزه صنایع نفتی و پتروشیمی دارد و سرمایه های این حوزه را باید در این جزیره جذب کرد.
وی با اشاره به اینکه برای برداشتن هر گام باید سنجیده و بدون عجله عمل کرد، اذعان داشت: در حوزه عمرانی باید به پروژه های اصلی و کلیدی پرداخت و از بخش خصوصی در انجام برخی از پروژه ها کمک گرفت.
جزیره قشم دارای حدود 15 هزار فعال اقتصادی است که حدود سه هزار واحد به ارائه خدمات و تأمین کالای اساسی مردم و 12 هزار واحد در حوزه تجاری فعالیت می کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.
7500/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی