شرکت آبفارکامیاران درمرز ورشکستگی/انتقال سند7هکتاراراضی سدگاوشان


شرکت آبفارکامیاران درمرز ورشکستگی/انتقال سند7هکتاراراضی سدگاوشان

سنندج- فرماندارکامیاران بابیان اینکه شرکت آبفاراین شهرستان درمرز ورشکستگی است،گفت:اگر این شرکت مورد حمایت قرار نگیرد هم با بحران زیست محیطی و هم آب شرب مواجه خواهیم شد.


به گزارش خبرنگارمهر، مسعود الماسی امروز چهارشنبه در نشست استاندار کردستان با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان کامیاران و جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: اگر مردم هم پای کار بیایند و اتکای به منابع دولتی کاهش پیدا کند بی شک از حال حاضر پیشرفت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی یکی از مشکلات جدی این شهرستان را وجود زمین های قولنامه ای خواند و عنوان کرد: پیش بینی شده این مسئله اگر حل نشود بحران جدی در آینده بوجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: اگر تفسیر عکس هوایی کامیاران، تهیه نقشه utm منابع طبیعی و رفع تداخل اراضی کشاورزی در این شهرستان انجام شود مشکل مذکور برطرف خواهد شد.

الماسی بیان کرد: شهرستان کامیاران بسیار درگیر اراضی قولنامه ای است به گونه ای که ۲۰ درصد از پرونده های تشکیل شده در دادگاه مربوط به همین مسئله است.

فرماندار شهرستان کامیاران اظهارداشت: چند مرغداری بدون مجوز و غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد که امیدواریم راه حلی برای آن بیابیم تا مانع از گسترش بیماری های مشترک بین انسان و دام از این طریق شویم.

وی از دیگر مطالبات مردم این شهرستان را بازگرداندن و انتقال مالکیت هفت هکتار از اراضی سد گاوشان از کرمانشاه به استان کردستان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار مورد نیاز پروژه تصفیه خانه فاضلاب و همچنین امذاث تصفیه خانه آب یکی دیگر از خواسته های جدی ما است که امیدواریم در سال جاری به بهره برداری برسد.

الماسی بر کمک به شرکت آب و فاضلاب روستایی کامیاران که در مرز ورشکستگی است تاکید کرد وگفت: اگر این شرکت مورد حمایت قرار نگیرد هم با بحران زیست محیطی و هم آب شرب مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: تامین اعتبار مجتمع آبرسانی که شامل ۱۴ روستایی است که هم اکنون از طریق سیار به آنها آبرسانی می شود .

فرماندار شهرستان کامیاران تامین اعتبار هفت ماه حقوق معوق آبداران را از دیگر خواسته های این شهرستان خواند و بیان کرد: کمربندی به عنوان مطالبه جدی مطرح است و یکی از نیازهای ما در این شهرستان است.

الماسی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جاده های روستایی این شهرستان آسفالته است، گفت: این میزان از میانگین استانی که ۶۰ درصد است، پایین تر است و اگر امسال ۴۰ کیلومتر را اسفالته کنیم به میانگین استانی خواهیم رسید.

کد خبر 4350479

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق