قیمت پروتز زانو 7.5 میلیون تومان است


قیمت پروتز زانو 7.5 میلیون تومان است

تهران- ایرنا- مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: قیمت پروتز زانو 7.5 میلیون تومان است. پروتزهای زانو و لگن افزایش قیمت نداشته اند و این اقلام در طرح تحول سلامت زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، رضا مسائلی روز چهارشنبه درباره قیمت و کیفیت پروتز مفصل افزود: بهترین و باکیفیت ترین محصولات پروتز زانو در کشور به ثبت رسیده است و برای بیمارانی که به این پروتزها نیاز دارند، استفاده می شود.
وی ادامه داد: پروتزهای زانویی، که از لحاظ مشخصات فنی، کیفیت پایین تری دارند، اجازه ورود به کشور را ندارند و تجهیزات پروتز زانوی مصرفی در بیمارستان های کشور، از باکیفیت ترین محصولات دنیا هستند.
مسائلی تصریح کرد: نکته بعدی این است که پروتزهای مصرفی در قالب طرح تحول سلامت قیمت گذاری شده اند. تحت نظارت های قیمتی هستند و با نوسانات ارز، افزایش قیمتی در این زمینه وجود نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه در برخی اخبار شایع شده که بیمار به واسطه گرانی پروتز، از مصرف آن بی بهره مانده و فقط متمولان می توانند آنها را تهیه کنند، صحت ندارد، چراکه پروتزهای زانو و لگن افزایش قیمت نداشته اند.
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی اضافه کرد: ارز سیستم بانکی در اختیار همه اقلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی از جمله تجهیزات ارتوپدی و پروتز زانو قرار می گیرد.
مسائلی اظهار داشت: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی هم براساس تخصیص ارز سیستم بانکی صورت می گیرد، کما اینکه در 4 سال اخیر، تامین کنندگان تجهیزات پزشکی مانند گذشته، به تامین تجهیزات پزشکی و ارتوپدی فعالیت داشتند.
وی گفت: کشور با کمبود پروتز زانو روبرو نشده است و مراکز درمانی مانند گذشته پروتزهای زانو را در اختیار داشته و بیماران از این لحاظ با مشکلی رو به رو نیستند.
مسائلی درباره تامین تجهیزات پزشکی بیان کرد: برنامه ریزی برای تامین به موقع تجهیزات پزشکی در رأس برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد و این موضوع به صورت روزانه در جلسات کاری رصد می شود.
مدیرکل تجهیزات پزشکی ادامه داد: در سامانه الکترونیک اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در سایت imed.ir نیز، زیرساختی فراهم شده که به صورت سیستمی، پیش بینی های مربوط به فراهم آوری تجهیزات پزشکی و گزارش دهی دانشگاه ها اطلاع رسانی شده و پیرو آن، اشکالات موجود در اسرع وقت پیگیری می شود.
مسائلی با بیان اینکه درحال حاضر دو شرکت ایرانی به تولید پروتز زانو و لگن فعالیت دارند، یادآور شد: به جز دو شرکت ایرانی تولیدکننده پروتز، 24 شرکت تامین کننده در زمینه پروتز زانو و 25 شرکت تامین کننده در زمینه پروتز لگن در کشور فعالیت دارند.
اجتمام*3061*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس