مدیران قبلی استان کردستان زمان تخصیص سهم آب خواب بودند


مدیران قبلی استان کردستان زمان تخصیص سهم آب خواب بودند

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با اشاره به اینکه در گذشته هنگام تخصیص سهم آب از منابع آبی و سدها به این استان مدیران خواب بودند، گفت: تا رسیدن زمانی که سهم کردستان در تخصیص آب ها به میانگین کشوری برسد، تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در نشست با روحانیان، فعالان سیاسی، اجتماعی و انجمن های مردم نهاد کامیاران اظهار داشت: از مشکلات موجود در استان رنج می برم و در سطح کلان بدنبال رفع آنها هستم.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماه حضورم به صورت جدی پیگیر مطالبات استان بوده ام، افزود: اراضی آبی استان از 16 هزار هکتاری اراضی اینک به 52 هزار هکتار رسیده ولی برای رسیدن به میانگین کشوری باید به 470 هزار هکتار ارتقا یابد.
مرادنیا از مشخص شدن میزان تخصیص آب استان تا پایان مرداد امسال خبر داد و تاکید کرد: بخاطر احیای دریاچه ارومیه هر سال یک میلیون و 500 هزار متر مکعب آب از استان خارج شد و هیچ کس در مقابل این مساله عکس العملی نشان نداد.
وی با بیان اینکه تمام بحث ها و مشکلات مطرح شده در این جلسه از سوی روحانیان، فعالان سیاسی، اجتماعی و انجمن های مردم نهاد درست است و همه آنها را قبول دارد، یادآور شد: مشکلات فقط مختص به کامیاران نیست بلکه تمام شهرستان های استان کردستان این مشکلات را دارند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه بیان مشکلات موجب رفع آنها نخواهد شد، اضافه کرد: باید برای حل این مشکلات باید برنامه و راهکارهای مناسب ارائه شود البته به صورت جدی پیگیر رفع آنها در سطح کلان هستیم.
وی با بیان اینکه کردستان در گذشته مورد کم لطفی های بسیاری قرار گرفته است، گفت: این کم توجهی و کم لطفی ها نتیجه سوء مدیریت در این استان بوده است.
مرادنیا با بیان اینکه در کشور از استان هایی هستیم که بالاترین آمار بیکاری را داریم، اظهار داشت: درآمد سرانه در این استان نصف درآمد سرانه کشور است.
وی با دعوت از مردم برای حضور در صحنه و کمک برای توسعه استان افزود: هیچ کشوری بدون حضور مردم توسعه پیدا نکرده و این یعنی توانایی دولت ها به تنهایی برای توسعه کافی نیست.
استاندار کردستان با بیان اینکه در گذشته فرصت های زیادی برای توسعه استان از دست رفته است، تاکید کرد: برای جبران آن فرصت ها نیاز به زمان بیشتری است.
وی با اشاره به اینکه دیدگاهی اقتصادی دارد، یادآور شد: کردستان تمام پتانسیل های توسعه را دارد و برای شکوفایی این ظرفیت ها تیم دولت در استان اقدامات خوبی انجام داده است.
مرادنیا گفت: استان کردستان با داشتن پنج میلیارد مترمکعب از روان آب های کشور، 13 میلیارد متر مکعب بارندگی در سال، دومین استان کشور از لحاظ معادن طلا و چهارمین استان کشور از نظر سنگ آهن در شرایط نامناسب اقتصادی و بیکاری قرار دارد.
وی به 20 سال خام فروشی معادن در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به طرح های که روزهای آینده عملیات اجرایی شان آغاز می شود از 2 میلیون و 400 تن خام فروشی مواد معدنی جلوگیری خواهد شد.
استاندار کردستان خطاب به فرماندار کامیاران افزود: نسبت به تغییر مدیران ناتوان و دارای سوابق کاری ضعیف در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنید همچنین در حوزه های مدیریتی از ظرفیت بانوان توانمند بیشتر استفاده شود چون دنبال افزایش سهم بانوان در سطوح مدیریتی استان هستیم.
مرادنیا یادآور شد: مردم باید برای رفع مشکلات در کنار دولت بوده و با مشارکت خود به رفع آنها کمک کنند نه اینکه دنبال بحث های چالشی و حاشیه ای بروند.
وی یکی دیگر از اهداف و برنامه های خود را معرفی فرهنگ کردستان به کشور اعلام و تاکید کرد: در این راه قدم های خوبی برداشته شده که ساخت چند سریال مربوط به مفاخر استان از جمله آنها است.
در این جلسه فعالان حوزه های مختلف شهرستان کامیاران به بیان مشکلات و دغدغه های حوزه های کاری خود پرداخته و خواستار توجه بیشتر مسئولان به مطالبات مردم شدند./
به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز چهارشنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی، شرکت در جلسه شورای اداری، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا به شهرستان کامیاران سفر کرد.
در این سفر شهرستانی برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی همراهی کردند تا از نزدیک در جریان اجرای برخی طرح های عمرانی قرار گرفته و با فعالان حوزه های مختلف این شهرستان هم دیدار و گفت و گو کنند.
بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه، جلال قلعه شاخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی و محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در این سفر همراه استاندار بودند.
بازدید از سد امیرآباد رمشت و طرح آبرسانی پایاب این سد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، شرکت در نشست شورای اشتغال ، دیدار با خانواده شهدا و فعالان سیاسی شهرستان کامیاران از جمله برنامه های استاندار کردستان در این سفر یک روزه بود.
این چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستان های تابعه است پیشتر بهمن مرادنیا به شهرستان های مریوان، بانه و بیجار سفر کرده بود.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج با 102 هزار 856 نفر جمعیت، 153 روستای دارای سکنه دارد که جمعیت این روستاها 42 هزار و 409 نفر است.
7349/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا