«شکلات» به 2 جشنواره فیلم در امارات و انگلستان راه یافت


«شکلات» به 2 جشنواره فیلم در امارات و انگلستان راه یافت

ارومیه- ایرنا- رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: «شکلات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حیدری به جشنواره های فیلم کودکان شارجه /Sharjah/ امارات و لینک /Link/ انگلستان راه پیدا کرد.

احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این فیلم کوتاه پیش از این به عنوان بهترین فیلم خارجی جشنواره بین المللی «زیرو پلاس / Zero Plus» روسیه انتخاب شده است، افزود: این اثر از 22 تا 27 مهر امسال در جشنواره شارجه امارات متحده عربی و از 29 تا 31 تیر سال جاری در فستیوال لینک انگلستان به نمایش درمی آید.
وی اضافه کرد: این فیلم کوتاه داستان پسر نوجوان روستایی که برای گرفتن شکلات از دست یک پیرزن خودش را به شکل نمایشی هر روز به زمین می زند و گریه می کند را به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه این فیلم کوتاه تلنگری به خانواده ها جهت جدی گرفتن محبت ورزی به فرزندانشان است، اضافه کرد: شکلات جنبه ظاهری قضیه بوده و محبت موضوع اصلی آن است؛ کودک این داستان محبتی را که در خانه خود به دنبال آن بوده را از این پیرزن دریافت کرده است.
به گزارش ایرنا 'مهدی حیدری' متولد 1359 در بناب و کارشناس رشته صدابرداری بوده و از سال 1388 با فیلم کوتاه «آق گول/ گل سفید» فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
صدابرداری سریال های «دومان»، «باریشاق»، «باجناقلار 2»، «تقی بی سیم»، «بهشت عشایر»، «مسافر چی چست»، «دَه دَه مالی»، سریال «دریا» و همچنین سریال های عروسکی «گلمان رود» و «کبودان» در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
«آق گول»، «شَپَه»، «بولود» و «آوای کودکان قدس» از جمله فیلم های داستانی است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها را مهدی حیدری بر عهده داشته است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای «سولوک»، «طلای چی چست»، «آغاج»، «اویونلار»، «یایلاق نغمه لری»، «بن بست سیمین» و «تخت زرین» نیز توسط وی انجام شده است.
سریال «باجناق ها» و فیلم های «آق گول» و «بولود» از این هنرمند نیز در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری بوده و فیلم «آق گول» وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم «آق گول» و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم در سایه سار ولایت از دیگر افتخارهای این هنرمند موفق است.
فیلم مستند داستانی «گلین/عروس» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی حیدری نیز با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم عروسی مردم آذربایجان غربی طی 29 آذر سال جاری در جشنواره فیلم مستند آنکارای ترکیه برگزیده شد.
7129/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی