بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری موفق در تجاری سازی نیستند


بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری موفق در تجاری سازی نیستند

شیراز- مشاور کارآفرینی استاندار فارس و سفیر فنی و حرفه ای کشور گفت: بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری موفق در تجاری سازی اختراعات ظاهر نشدند.


به گزارش خبرنگار مهر، امیر پروش ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با وارد دانستن این انتقاد به سیستم نخبه پروری کشور، تصریح کرد: نقش مهارت آموزی در این میان فراموش شده است.

مشاور کارآفرینی استاندار فارس با بیان اینکه در اینها طرح شتاب دهنده سخت افزاری و تکنولوژی وجود ندارد، اعلام کرد: ما نیاز به شتاب دادن سخت افزاری و فناوری داریم.

وی که در پاسخ به اینکه آیا اختراع خود را در تولید آب از هوا، عنوان کرد: پیشنهاد تولید آب از هوا در قالب طرحی در شورای آب استان مطرح اما نیاز به زیرساخت داریم.

پروش که اولین ثبت جهانی اختراع خود را در سال ۲۰۱۴ انجام داده افزود: ما نیاز به هم آفرینی به جای کارآفرینی و احتیاج به قهرمان آفرینی تیمی داریم.

سفیر کارآفرینی دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و موسسات باید نیرو برای کار آفرینی تربیت کنند، تصریح کرد: با کنایه از تربیت آموزی آموزش و پرورش در دهه های چهل، پنجاه و شصت نام می برم و از اینکه نسل دهه هفتاد مورد غفلت قرار گرفته است.

بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری موفق در تجاری سازی نیستند

وی که از معدود مخترعان و نخبگانی است که موفق به فروش جهانی اختراع های خود شده هدف از نشست با خبرنگاران را واداشتن به تحمل دانست و گفت: کشوری دارای اقتصاد پویا و در مسیر پیشرفت است که بیشترین سرمایه گذاری در حوزه آموزش دارد؛ در حالیکه کشورهای توسعه یافته شعارشان اقتصاد مهارتی پویاست و صنعت و آموزش عالی باید در هم تنیده شوند، رسالت تربیت نیروی انسانی در کشور ما به خطر افتاده و جامعه از متوقع خوش تیپ مدرک به دست پر شده است.

سفیر کارآفرینی و فنی و حرفه ای که ۵ اختراع ثبت جهانی دارد، گفت: یکی از اختراع های من باتری ماشین به روش آب بت تغییر سیستم است و دیگر موردی که اختراع کردم تبدیل آب از هوا، گرم کردن آب بدون انرژی الکترونیکی و... است.

بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری موفق در تجاری سازی نیستند

پروش به بخشی از زندگی شخصی خود هم اشاره کرد و گفت: نقطه عطف زندگی من پس از کارگری در دارالرحمه شیراز ورود به دانشگاه بود.

او که فوق لیسانس از دانشگاه تهران دارد و در مقطع پس از دانش آموختگی پس از مهارت آموزی اولین ثبت اختراع خود را جهانی کرده با انتقاد از اینکه در ایران ثبت اختراع جهانی وجود ندارد، تصریح کرد: دراین زمینه رفرنس علمی نیاز است که ثبت نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر پروش، جوان اهل محل دباغی(شاه داعی الله) شیراز که پیش از مهارت آموزی در گورستان کارگری می کرده در پایان گفت: جایی زندگی می کردم که یکی از کارها تزریق به معتادها بود و گوشه ای دیگر منقل خانه یا قمارخانه بود.

کد خبر 4351445

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟