سنگ مرمر قروه؛ برند جهانی


سنگ مرمر قروه؛ برند جهانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد صنایع فولاد در شهرستان قروه را عامل توسعه صنایع مختلف برشمرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــــان، محمّد شریعتمداری در مراسم آغاز عملیات اجرایی تولید ٨۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی در شهرستان قروه، گفت: فولاد از پایه‌های اساسی توسعه است و هم اکنون ذخایر سنگ آهن کشور بر ۳ میلیارد تُن بالغ می‌شود که این مهم نوید بخش آینده روشن برای پیشرفت کشور است.سنگ مرمر قروه؛ برند جهانی
وی اظهار داشت: کشور‌های دیگر تولیدات فولاد خود را در مقیاس‌های بزرگ چند میلیون تُنی و در کنار دریا ایجاد می‌کنند، امّا ما بخاطر ایجاد اشتغال، تولید فولاد را در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده ایم.
شریعتمداری افزود: هم اکنون حدود ۱۱۰ میلیون تُن تولید فولاد در سطح کشور در دست ایجاد و بهره برداری است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شهرستان قروه در آینده صاحب صنایع مهمی شود، گفت: وضعیت صنعتی شهرستان قروه در قیاس با دیگر شهرستان‌های استان مطلوب‌تر است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: قرار است شرکت صبانور در کنار واحد تولید آهن اسفنجی نسبت به تولید کنسانتره نیز اقدام کند که این زنجیره می‌تواند شرایط مطلوبی را ایجاد نماید.
وی به انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پنج هزار کیلومتر مربع از شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: امیدواریم نقاط امید بخش بیشتری را در اکتشاف معادن جدید در قروه بیابیم.
شریعتمداری در ادامه به معدن طلای زرکوه در شهرستان قروه نیز گریزی زد و گفت: در صورتی که میزان تولید طلای این معدن به ۵ تُن برسد، بزرگترین معدن طلای کشور خواهد بود.
وی در ادامه به سنگ مرمر قروه به عنوان یک برند جهانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان باید بصورت کامل از منافع صنایع داخلی استان از جمله مصنوعات سنگی بهره‌مند شوند.
شریعتمداری افزود: معادن سنگ مرمر قروه باید بطور کامل نیاز‌های شهرستان را پوشش دهد و بعد از آن به دیگر نقاط صادر شود.
مقام عالی وزارت، حضور شرکت ایمیدرو در پروژه زنجیره فولاد کُردستان را نوید بخش موفقیت این پروژه دانست و گفت: شرکت ایمیدرو از محل منابع داخلی خود باید در کمترین زمان نسبت به شروع عملیات اجرایی در دو شهرستان قروه و بیجار اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس