شورای مشورتی شمس در حل بحران‌های شهری قزوین مشارکت کند


شورای مشورتی شمس در حل بحران‌های شهری قزوین مشارکت کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نخبگان عضو کار گروه‌های شورای مشورتی و سیاستگذاری شمس در حل مشکلات مهم شهری قزوین مشارکت کنند.

شورای مشورتی شمس در حل بحران‌های شهری قزوین مشارکت کند
به گزارش فانوس، مهدی عبدالرزاقی در دومین نشست مجمع شورای مشورتی و سیاستگذاری شمس که در سالن قائم برگزار شد اظهار داشت: در شرایط کنونی شهر قزوین با چالش‌های زیادی مواجه شده که بافت فرسوده، تخریب باغستان سنتی و فضای سبز شهری و بدهی ۶۰۰میلیارد تومانی شهرداری از دوره قبل ازجمله آنهاست.

وی بیان کرد: باید از همه نخبگان و ایده ها کمک بگیریم تا هم در دوره جدید با روشهای بهتری حرکت کنیم و هم مشکلات گذشته را حل کنیم.

عبدالرزاقی یادآورشد: شورای مشورتی و سیاستگذاری شمس به ‌عنوان حلقه مفقوده رفع مشکلات شهری است که می تواند ما را در حل مشکلات یاری کند.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل شهری که شورای شمس می‌تواند در حل آن اثرگذار باشد حوزه ترافیک است.

عبدالرزاقی، بی توجهی به پیاده ‌محوری و انسان ‌محوری در شهرها و موضوعاتی مانند توزیع عادلانه خدمات از دیگر چالش‌های مدیریت شهری است که اگر در گذشته به خوبی انجام می شد امروز باری از دوش مدیریت شهری برمی‌داشت و وضعیت مطلوب‌تری در شهر قزوین داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بافت فرسوده از دیگر مشکلات شهر قزوین است که با سیاست‌های نادرست در این بخش
امروز در قزوین خانواده‌های اصیل و سنتی از بافت فرسوده و سنتی شهر مهاجرت کرده و اتباع افغان جای آن‌ها را گرفته‌اند که این موضوع آسیب‌هایی را در این بافت ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ پلاک از منازل خانواده‌های قدیمی محله دباغان در اطراف امامزاده حسین(ع) برای اجرای طرح خریداری شده که تا
۱۰ سال آینده هم به سرانجام نخواهد رسید.

عبدالرزاقی افزود: در زمینه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نیز با چالش‌هایی مواجهیم و ساخت برخی از جمله پل خیابان نادری مسیر دسترسی را بسیار سخت ‌تر کرده و ساخت پل امام رضا(ع) که برای ایجاد فضایی بیش از سه تا چهار متر هزینه میلیاردی تحمیل شهرداری کرده برای ما مشکل ساز شده است.

عضو شورای شهر قزوین گفت: در زمینه باغستانها هم با چالش نابودی آنخها مواجهیم و در شرایط کنونی فقط ۲۵۰۰ هکتار از باغات سنتی قزوین باقی مانده که بیش از پانصد هکتار آن در معرض نابودی است و برای نجات آن نیازمند عزم ملی هستیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم نخبگان عضو شورای شمس برای رفع چالش‌های مدیریت شهری، به شورای شهر و شهرداری کمک کنند.

عبدالرزاقی در ادامه با اشاره به تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری در شورای عالی استان‌ها اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح آرزوی چندین‌ساله مدیران شهری محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا