دانشمند بدون ایمان، بلای جان جامعه است


دانشمند بدون ایمان، بلای جان جامعه است

​امام جمعه بیرجند با تاکید بر به کارگیری علم همراه با نور ایمان، گفت: بلای جان جامعه دانشمندان بدون ایمان هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدعلیرضا عبادی، امروز (۲۹ تیر)، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه توحید در اقسام توحید در ذات، صفات و افعال است، اظهار کرد: کلمه طیبه‌ای که تمام انبیا در زندگی آن را پیاده کردند توحید عملی یا توحید در عبادت است.

وی افزود: تقوای الهی ذخیره واقعی انسان است و متقی ترین انسان‌ها، با تقواترین آن‌ها نزد خداوند هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: رمز رسیدن به اوج کرامت، گفتن "لا اله الا الله" است و تمام گرفتاری‌های انسان در زندگی شخصی و اجتماعی به دلیل عدم استفاده از این رمز است.

عبادی با بیان اینکه اگر انسان بخواهد از ظلمت بگریزد، باید نور ایمان به او بتابد تا درست شود، تصریح کرد: انسان تا اندازه‌ای از صفات و کمالات خداوند بهره خواهد برد که در شعاع ایمان از آن بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه انسانی که از نور الهی محروم شود، در ظلمت و تاریکی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «اگر کسی که لا اله الا الله را می‌گوید با عقیده بگوید و ملتزم باشد به کرامت خواهد رسید».

امام جمعه بیرجند گفت: این سخن رمز تفاوت بین جاری ساختن این کلمه طیبه بر زبان منافقین با زبان اهل اخلاص است.

عبادی با اشاره به اینکه اگر مشکلات انسان از طریق ایمان حل نشود هرگز حل نخواهد شد، افزود: خداوند گنج‌های بسیاری در وجود انسان قرار داده اما بهره بردن از آن، مرد میدان عمل می‌خواهد.

وی ادامه داد: علم همراه با نور ایمان افرادی چون شهید مطهری و شهید چمران را می‌آفریند، در غیر این صورت بلای جان بشر می شود.

وی با بیان اینکه بلای جان جامعه دانشمندان بدون ایمان هستند، خاطرنشان کرد: ایمان، علم را نور می‌کند که همه می‌توانند از نور او به ایمان برسند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید